From the first lesson to one year later: reflection of a French student-teacher

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
From the first lesson to one year later: reflection of a French student-teacher (EN)

CHENEVAL-ARMAND, HÉLÈNE; Aix Marseille Université, France
IMPEDOVO, MARIA-ANTONIETTA; University of Patras

The research presented in this paper aims to investigate a student-teacher reflection using the medium of video. To promote a reflective activity, we invited a teacher-student to verbalize about her own activity in a recording of a lesson carried out by the same teacher one year earlier. The lesson was performed in a vocational high school, followed by a meeting with the teacher and a university tutor. Qualitative analysis is used. This study supports the integration of video into teacher-student training as a tool of reflection. (EN)

Video, teachers-student, teacher training, reflection (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-07-01


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.