Analyse de la possibilité d’utiliser des Serious Games dans les enseignements en éducation à l’entrepreneuriat

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Analyse de la possibilité d’utiliser des Serious Games dans les enseignements en éducation à l’entrepreneuriat (EN)

TAHA JANAN, MOURAD; Mohammed V University, Morocco
CHARROUF, YOUSRA; University of Patras

This article presents the results of a field survey designed to evaluate the students’ profile in term of wiliness to utilize Serious Games for their learning. The first results obtained are encouraging, since they allow us to plan the first steps to the actual experimentation in which the students are going to play with a Serious Game. By spreading a wide entrepreneurial culture we might help the students in overcoming the problem of finding a job and creating their own business. To achieve this, we propose the use of Serious Games as a tool, in order to practice and apply what they have learned in class. (EN)

Serious Games, entrepreneurship, teaching (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-07-01


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.