Contribution à l’évaluation des outils de modélisation utilisés dans l’enseignement de la conception mécanique

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Contribution à l’évaluation des outils de modélisation utilisés dans l’enseignement de la conception mécanique (EN)

ABOUCHADI, HAMID; Mohammed V University, Morocco
TAHA JANAN, MOURAD; Mohammed V University, Morocco
GUEYE, YOUSSOUPHA; University of Patras
ABOUELALA, MOURAD; Mohammed V University, Morocco

The modeling and simulation tools are becoming the most commonly used in mechanical design activities to optimize the design process. They have become very common in the industry and more and more in education and training. However their use raises many sometimes associated with the educational use problems, interface ergonomics, the functional capability of the application, the acquisition cost of the equipment etc. This text provides the theoretical framework of a thesis project on "Evaluation of modeling tools used in the field of teaching mechanical design" according to their usefulness, usability and acceptability for efficiency of teaching / learning. (EN)

Evaluation, modelisation, modeling tools, mechanical design (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2016-07-01


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 3, N. 2 (2016) - Colloque SIEST Méditerranée, Marseille 2016 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.