Visite guidée d’un laboratoire de physique, une situation didactique

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Visite guidée d’un laboratoire de physique, une situation didactique (EN)

GOUJON, CATHERINE; University of Patras

This paper presents a case study of a researcher in physics of granular matters who is explaining to a visitor the experimental research conducted in his lab. We consider the situation as a didactic transaction. We refer to the theoretical framework of the Joint Action Theory in Didactics, and of resources systems of teachers. The central data we analyze are videos shot during the visit. We collect data such as scientific productions of the researcher (posters, papers and thesis). We analyze how the researcher organizes resources, how he introduces knowledge in the ‘milieu’ to communicate his scientific activity and his results, to a public of non-science specialists. We show the relationship between didactic contract and didactic “milieu”, and we show their evolution in a very short episode. (EN)

Avalanche, joint action theory for didactics (JATD), physics, resources, science communication (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-06-29


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 1 (2017); 71-91 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 1 (2017); 71-91 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.