Using ecology to enhance everyday reasoning: the case of interdependent and reciprocal causality

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Using ecology to enhance everyday reasoning: the case of interdependent and reciprocal causality (EN)

AMPATZIDIS, GEORGIOS; University of Patras
ERGAZAKI, MARIDA; University of Patras, Greece

This paper reports on a case study performed in the 3rd cycle of a developmental research that concerns the design of a CSCL environment of ecology for university students. Our focus here is set on using this environment to help students develop ‘interdependent reciprocal thinking’ about everyday cause-and-effect relationships. To do this, we drew upon the function of feedback loops (a) in ecosystems, (b) in everyday life, and (c) per se, respectively through NetLogo-models, familiar examples, and experiential activity. Analyzing the 44 participants’ pre/post responses showed that a better understanding of how causality works in everyday contexts was finally reached. (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-06-29


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 1 (2017); 93-104 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 1 (2017); 93-104 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.