De la constitution de ressources personnelles à la création de communautés formelles : étude de cas en France

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
De la constitution de ressources personnelles à la création de communautés formelles : étude de cas en France (EN)

BARON, GEORGES-LOUIS; University of Patras
ZABLOT, SOLENE; Université Paris Descartes, France

This paper presents a preliminary study of how French teachers organize themselves in community for producing online resources. We specifically focussed on the mechanisms allowing the creation and the sustainability of active communities, applying the ideas of Basurto and colleagues (2011). We considered several communities in French secondary education (in vocational schools, in documentation) and in primary education, studying what has been published on the web and leading interviews with teachers when it was possible. Our research has been exploratory. Its first results show the existence of continuous processes of creation and organization of communities having different philosophies, rules and policies of expansion. (EN)

Community, resources, teachers (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-12-02


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 2 (2017); 27-45 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 2 (2017); 27-45 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.