Analyse des difficultés des élèves de deuxième année Baccalauréat marocain en résolution de problèmes de Mécanique

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Analyse des difficultés des élèves de deuxième année Baccalauréat marocain en résolution de problèmes de Mécanique (EN)

OUASRI, ALI; University of Patras

This article tries to analyze the difficulties encountered by the pupils (18-19 years) of three classes of second year Moroccan baccalaureat, in activities of problems solving of physics. The analysis of the written productions of the pupils is carried out in terms of the successful, failed and untreated tasks, and then in terms of declaratory or procedural knowledge that the pupils mobilize to carry out or not such task. When it is the tasks whose realization requires the mobilization of procedural knowledge, the number of pupils becomes less important, and few pupils have abilities enabling them to reach the autonomous step in the production process of procedural knowledge. (EN)

Problem solving, teaching, learning, knowledge, declaratory, procedural (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-06-04


University of Patras (EN)

Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 4, N. 2 (2017) (EL)
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair; Vol. 4, N. 2 (2017) (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.