Analyse des difficultés des élèves marocains de 15-16 ans en résolution de problèmes de mécanique (mouvement et repos, interactions mécaniques et forces, poids et masse)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)
Analyse des difficultés des élèves marocains de 15-16 ans en résolution de problèmes de mécanique (mouvement et repos, interactions mécaniques et forces, poids et masse) (EN)

OUASRI, ALI; University of Patras

This paper studies the difficulties encountered by Moroccan pupils (15-16 years) of six classes of the third collegial year in solving problems of mechanic (movement and rest, mechanical interactions and forces, weight and mass). The analysis of the pupils’ written productions is made in terms of successful, failed and untreated tasks that required pupils to mobilize declarative or procedural knowledge. The majority of pupils encountered difficulties to reach the autonomous step in the production process of procedural knowledge. But, it is abnormal that these pupils carried out with success tasks requiring the mobilization of procedural knowledge better than those involving declarative knowledge. Then, the organization of tasks on the development of pupils’ knowledge did not have the same impact envisaged by the approach of the hierarchy prevalence of problems from the simple to the complex. (EN)

Problems solving, knowledge, task, declarative, procedural, hierarchy (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2017-12-02


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 2 (2017); 69-92 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 11, Αρ. 2 (2017); 69-92 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.