Développement d’un modèle de chaîne énergétique pour aider les élèves à adopter une vision globale de l’énergie dès l’école primaire

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Développement d’un modèle de chaîne énergétique pour aider les élèves à adopter une vision globale de l’énergie dès l’école primaire (EN)

BOYER, ANTONIN; University of Patras
GIVRY, DAMIEN; Aix-Marseille Université, France

This study describes the first results of an exploratory study focused on the conditions of the task that could influence how grade 4 and 5 students represent energy chains. Three factors have been analyzed: the number of elements which composed the energy chain, the number of objects represented on each picture, and the type of object represented in the picture. A survey methodology was employed. The results show that each of the three factors has an impact on the success of students to represent complete energy chains. The impact of the type of objects was reproduced in a second survey. (EN)

Didactic of sciences, task-activity, survey, energetic chain, primary school (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2018-07-17


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 12, Αρ. 1 (2018); 41-60 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 12, Αρ. 1 (2018); 41-60 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.