Can elementary school students really benefit from using video games at school?

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Can elementary school students really benefit from using video games at school? (EN)

BUGMANN, JULIEN; University of Patras

Can playing video games improve expected learning outcomes for elementary school students? To address this question, we examined relationships between the knowledge and competencies that students developed through video gaming and the common core of knowledge and skills covered in France’s education competency framework. We used an experimental design to investigate elementary school students who played a serious video game. The results reveal associations between playing Food Force and the key competencies described in the competency framework, and more particularly, that this type of serious gaming can help students develop these key competencies. (EN)

Serious game, learning, knowledge, skills, elementary school. (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Αγγλική γλώσσα

2018-07-17


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 12, Αρ. 1 (2018); 23-40 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 12, Αρ. 1 (2018); 23-40 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.