Influence de l’ordinateur sur l’activité d’enseignement. Le cas d’une situation en Technologie au collège

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
Influence de l’ordinateur sur l’activité d’enseignement. Le cas d’une situation en Technologie au collège (EN)

LAISNEY, PATRICE; Aix-Marseille Université, France
BRANDT-POMARES, PASCALE; Aix-Marseille Université, France
GINESTIÉ, JACQUES; Aix-Marseille Université, France

The research focuses on the teaching- learning process about technological education of information and communication technology (ICT). This involves analysing school organizations implemented and the process of transmission - appropriation of knowledge relating to the use of computers by students. This concerns the development process of objects of knowledge, particularly through the construction and handling of artefacts. (EN)

Technological education, teaching practices, computers practices, process of transmission - appropriation, information and communication technology (EN)

Πανεπιστήμιο Πατρών (EL)
University of Patras (EN)

Γαλλική γλώσσα

2012-03-27


Array (EN)

Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2011); 9-26 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 5, Αρ. 1 (2011); 9-26 (EN)

The content of the Journal is licensed under the Creative Commons Attribution 3.0 Unported license (http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.