The impact of a compulsory web-based course on preservice teachers’ motivational profile

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

The impact of a compulsory web-based course on preservice teachers’ motivational profile (EN)

KARSENTI, THIERRY

The goal of this research was to better understand the impact of the implementation of a compulsory Web-based course on preservice teacher motivation. Subjects were enrolled in a four-year teacher education program (n=429) in the province of Quebec (Canada). Our initial hypothesis was that the Web-based distance educationcourse – designed to promote self-determination, affiliation, and a sense of competence – would positively impact the motivation of preservice teachers. Results presented are based on quantitative and qualitative data analysis. They demonstrate that a technologically rich learning environment can enhance motivation after only a few weeks. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

education (EN)


Review of Science, Mathematics and ICT Education

Αγγλική γλώσσα

2012-03-10


Urray (EN)

1792-3999
1791-261X
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 1, Αρ. 1 (2007); 25-48 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 1, Αρ. 1 (2007); 25-48 (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.