Impact of a university course on pre-service teachers’ conceptions about environmental issues and environmental education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Impact of a university course on pre-service teachers’ conceptions about environmental issues and environmental education (EN)

HOVARDAS, TASOS
KORFIATIS, KONSTANTINOS J.

The paper presents the results of the evaluation of a university environmental course on pre-service teachers’ conceptions of environmental issues and environmental education. The evaluation method leaned on the theory of social representations and used stimulus terms to trigger respondents’ ideas. The course had a positive effect on participants’ conceptions, as it was indicated by the transformation of the conceptual framework for the stimulus terms. Our findings offered valuable insights for the proper transformation of the course while the easiness of the applied method in data collection, renders feasible the longitudinal monitoring of course effects. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Environmental education, environmental issues, social representations, word associations, environmental conceptions (EN)


Review of Science, Mathematics and ICT Education

Αγγλική γλώσσα

2012-03-27


Urray (EN)

1792-3999
1791-261X
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 2, Αρ. 1/2 (2008); 19-37 (EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 2, Αρ. 1/2 (2008); 19-37 (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.