Συγκριτική μελέτη συσκευών διασωλήνωσης αεραγωγού από νοσηλευτές

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Συγκριτική μελέτη συσκευών διασωλήνωσης αεραγωγού από νοσηλευτές

Χατζησωτηρίου Αργυρώ (EL)

Εισαγωγή: Η διασφάλιση του αεραγωγού είναι μείζονος σημασίας στη διαχείριση του βαρέως πάσχοντα. Στην καθημερινή κλινική πράξη το νοσηλευτικό προσωπικό βρίσκεται πάντα σε άμεση επαφή με τον οξέως πάσχοντα ασθενή και παίζει σημαντικό ρόλο κατά την διάρκεια καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης ενός θύματος ανακοπής. Η επάρκειά τους στην διασφάλιση του αεραγωγού ως μέρος της εξειδικευμένης αναζωογόνησης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τον καθορισμό της επιτυχούς έκβασης του ασθενούς. Σκοπός: Η παρούσα μελέτη αφορά στην εκπαίδευση νοσηλευτών στη διαχείριση του αεραγωγού με 4 συσκευές (2 υπεργλωτιδικές LMA και I-GEL, τον ενδοτραχειακό σωλήνα καθώς και το οπτικό λαρυγγοσκόπιο Airtraq). Έγινε σε δυο χρονικές στιγμές: αρχική φάση Α (0 χρόνος) και φάση Β (7 μήνες μετά). Υλικό και μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 62 νοσηλευτές δημόσιων νοσοκομείων της Αττικής καθώς και 2 σχολικοί νοσηλευτές. Στην Α φάση έγινε εκπαιδευτική παρέμβαση με κλινικό φροντιστήριο και ακολούθησε χρονομετρημένη τοποθέτηση των συσκευών σε προπλάσματα. Με το πέρας της άσκησης συμπληρώθηκε ερωτηματολόγιο σχετικά με το πόσο εύκολη ή δύσκολη θεωρούν την κάθε συσκευή καθώς και τον βαθμό αυτοπεποίθησης στη χρήση της κάθε συσκευής σε μια κλίμακα από το 0 έως το 10. Στην Β φάση (7 μήνες μετά) επαναλήφθηκε η χρονομετρημένη τοποθέτηση των συσκευών χωρίς να προηγηθεί εκπαιδευτική παρέμβαση καθώς ο κύριος σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθεί το επίπεδο διατήρησης των δεξιοτήτων 7 μήνες μετά την αρχική παρέμβαση. Αποτελέσματα: Βρέθηκε ότι τόσο ο βαθμός ευκολίας όσο και ο βαθμός αυτοπεποίθησης μειώθηκαν στη Β φάση και για τις 4 συσκευές. Στην Β φάση μόνο η LMA εξασφάλισε τον αεραγωγό με την πρώτη προσπάθεια χωρίς όμως να είναι στατιστικά σημαντικό (p<0,000). Ως προς τον χρόνο επιτυχημένης προσπάθειας στην Β φάση αυξήθηκε στις 3 συσκευές εκτός της LMA που μειώθηκε. Το ΕRC αναφέρει ότι οι δεξιότητες χάνονται σε διάστημα από 3 έως 6 μήνες. Η μελέτη μας το επιβεβαίωσε. Συμπεράσματα: Το ΕRC καθώς και η ASA προτείνουν τη χρήση υπεργλωτιδικών συσκευών για την διασφάλιση του αεραγωγού ως εναλλακτική σε περίπτωση αδυναμίας αερισμού. Σε πολλές χώρες (UK) οι νοσηλευτές ενθαρρύνονται να τοποθετούν υπεργλωτιδικές συσκευές έως ότου η ομάδα αναζωογόνησης φτάσει. Στην Ελλάδα το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο δεν είναι ξεκάθαρο και δεν αποσαφηνίζει εάν μπορούν να εμπλακούν στην διαχείριση του αεραγωγού. Θα πρέπει αυτό να αναθεωρηθεί ώστε να αποκτήσουν αυτονομία οι νοσηλευτές στην χρήση των υπεργλωτιδικών προκειμένου πολύτιμος χρόνος να κερδίζεται καθώς αυτό έχει συνδεθεί με βελτιωμένη έκβαση του ασθενούς. (EL)
Airway management is of utmost importance in critical ill or injured patients. Nurses often are the first to provide aid to them in hospitals. Early and safe management of the airway is associated with increased rates of patient survival, therefore nurses’ training in securing the airway is considered necessary. The aim of this study was to investigate the level of retention of skills acquired by the nurses in the airway management seven months after participating in an educational session. The study involved 64 nurses. The educational session included a presentation and demonstration of four airway management devices. After the educational session all participants were asked to insert all four different airway management devices in an adult manikin. The primary endpoints were the success rate for each device and the duration of the insertion attempt. Secondary endpoints were the perception of ease of use and the level of confidence with each device. Apart from the educational session, the rest was repeated 7 months later. The study demonstrated that maintaining knowledge and skills rapidly decreases after initial training. Resumption of training is needed to maintain them. It appeared that there was a fall in the level of skills with all 4 devices seven months after initial training. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)


Ελληνική γλώσσα

2014





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.