Φασματική μελέτη των ατμοσφαιρικών παραμέτρων του επιφανειακού οριακού στρώματος στη περιοχή των Σπάτων

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Φασματική μελέτη των ατμοσφαιρικών παραμέτρων του επιφανειακού οριακού στρώματος στη περιοχή των Σπάτων

Καραμπάτσος Ηλίας (EL)

Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται τα τυρβώδη χαρακτηριστικά του επιφανειακού οριακού στρώματος πάνω από ξηρά. Εξετάζεται επίσης κατά πόσο οι αποκλίσεις των φασμάτων, από τη θεωρητική τους μορφή, συσχετίζονται με τα χαρακτηριστικά της τυρβώδους δομής του Ε.Ο.Σ. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν λήφθησαν από Sonic ανεμόμετρο που ήταν τοποθετημένο σε ιστό 10 μέτρων ο οποίος είχε εγκατασταθεί στον αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος στα πλάισια της πειραματικής αποστολής Εnvironmentally Compatible Air Transport System (ECATS) και καλύπτουν τη χρονική περίοδο από 10 έως 26 Σεπτεμβρίου 2007. Τα δεδομένα είναι χρονοσειρές των τριών συνιστωσών της ταχύτητας του ανέμου και της θερμοκρασίας. Η συχνότητα δειγματοληψίας ήταν 20Ηz. Oι μέσες τιμές της κλίσης της αδρανειακής περιοχής του φάσματος προέκυψαν κοντά στην αναμενόμενη θεωρητική τιμή. Για τα φάσματα που αντιστοιχούν και στις τρεις διακυμάνσεις της ταχύτητας η διασπορά γύρω από τη μέση τιμή ήταν σημαντική σε όλες τις συνθήκες ευστάθειας. Επιπλέον υπήρξε τάση για τα φάσματα των συνιστωσών της ταχύτητας στις ασταθείς συνθήκες να έχουμε μικρότερες κλίσεις κατ’απόλυτη τιμή από τη θεωρητικά αναμενόμενη ενώ στις ευσταθείς μεγαλύτερες τιμές από τη θεωρητικά αναμενόμενη. Όσον αφορά τη συσχέτιση των κλίσεων της αδρανειακής περιοχής με τη ταχύτητα τριβής παρατηρήσαμε ότι στις ουδέτερες και ασταθείς συνθήκες οι κλίσεις των φασμάτων των συνιστωσών της ταχύτητας συσχετίζονται θετικά με τη ταχύτητα τριβής και μάλιστα πιο έντονα απ’ότι στις ευσταθείς συνθήκες. (EL)
In this study the turbulent characteristics of the surface boundary layer are examined. The correlation of various turbulent characteristics with the inertial sub -range’s slope of spectra of velocity and temperature is also examined. The data were taken from a Sonic anemometer which was mounted to a 10m mast during the ‘Εnvironmentally Compatible Air Transport System’ (ECATS) experiment that took place in the airport El.Venizelos from 10 to 26 September 2007. The data consists of wind speed components and temperature time -series. The Sample frequency was 20Hz. The mean values of the slope of spectral inertial sub-range were very close to the theoretical value -5/3. Concerning the wind -speed spectra the dispersion around the mean value was important in all the stability conditions. Furthermore there was a trend for the wind-speed spectra in which the slopes of the inertial sub-range were smaller than the theoretical value in the unstable conditions. In the neutral and unstable conditions the slopes of the wind speed spectra are positively correlated with the friction velocity. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)


Ελληνική γλώσσα

2014





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.