Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διδασκαλίας στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ενός δυναμικού μοντέλου εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διδασκαλίας στην Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Ανάπτυξη και εγκυροποίηση ενός δυναμικού μοντέλου εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας

Καραστάθης Παναγιώτης (EL)

Στην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε προσπάθεια να εγκυροποιηθεί το δυναμικό μοντέλο εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας στη διδασκαλία της Άλγεβρας της Β΄ Λυκείου. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε η επίδραση των οκτώ παραγόντων αποτελεσματικής διδασκαλίας του δυναμικού μοντέλου, στην επίδοση των μαθητών στην Άλγεβρα: προσανατολισμός, δόμηση, εμπέδωση, υποβολή ερωτήσεων, μοντελοποίηση, αξιολόγηση μαθητών, διαχείριση του διδακτικού χρόνου και περιβάλλον μάθησης στην τάξη. Για τη μέτρηση των παραγόντων χρησιμοποιήθηκαν οι πέντε διαστάσεις που προτείνονται στο δυναμικό μοντέλο: συχνότητα, εστίαση, στάδιο, ποιότητα και διαφοροποίηση. Για την εκπόνηση της έρευνας, συγκεντρώθηκαν δεδομένα για την επίδοση των μαθητών με τη βοήθεια δοκιμίων που αναπτύχθηκαν και εγκυροποιήθηκαν με τη χρήση της σύγχρονης θεωρίας μέτρησης. Χρησιμοποιώντας πολυεπίπεδα μοντέλα αναδείχθηκε ο βαθμός στον οποίο οι πιο πάνω παράγοντες αποτελεσματικής διδασκαλίας εξηγούν τις αποκλίσεις που παρατηρούνται στις επιδόσεις των μαθητών στην Άλγεβρα. Επομένως οι παράγοντες αυτοί δεν εξηγούν μόνο διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών στην προσχολική και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπως μέχρι σήμερα φάνηκε από αντίστοιχες έρευνες που έγιναν και σε άλλες χώρες, αλλά λειτουργούν όμοια και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα πρέπει λοιπόν οι υπεύθυνοι χάραξης της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα, να γνωστοποιήσουν τη σημαντικότητα των παραγόντων στους εκπαιδευτικούς και αυτοί να τους χρησιμοποιήσουν στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική τους, για την επίτευξη καλύτερων μαθησιακών αποτελεσμάτων. (EL)
This thesis is an attempt to establish the validity of the dynamic model of educational effectiveness in Algebra teaching in Secondary education. Specifically the impact of the eight teacher effectiveness factors of the dynamic model on student achievement in Algebra was investigated: orientation, structuring, application, questioning, modelling, assessment, management of time, and classroom as a learning environment. Five dimensions included in the dynamic model were taken into account for measuring these factors: frequency, focus, stage, quality and differentiation. In addition, criterion-reference tests in Algebra were administered to students in order to measure their knowledge of, and skills in Algebra. Further, multi-level models were used to measure the impact of each of the teacher effectiveness factors on student achievement in Algebra. As a result, these factors cannot only explain variation in student outcomes in Pre-Primary and Primary education – as indicated in many studies contacted in different countries – but they can also explain variation in student outcomes in Secondary education. Therefore, national/state policy-makers should develop a policy on teacher professional development and offer support to their teachers in order to promote their teaching skills to have better student outcomes. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)


Ελληνική γλώσσα

2012





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.