Σχέση της ρυθμική ικανότητας με δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης, σε παιδιά ηλικίας 6-9 ετών

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2005 (EL)

Σχέση της ρυθμική ικανότητας με δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης, σε παιδιά ηλικίας 6-9 ετών

Μαστροκάλου Ανδρονίκη (EL)
Mastrokalou Androniki (EN)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν η διερεύνηση της σχέσης της ρυθμικής ικανότητας (ΡΙ) με δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης και η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στη ΡΙ και σε δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης, κατά την ηλικία των 6-9 ετών. Η ΡΙ αναλύθηκε στις συνιστώσες της, τη ρυθμική ακρίβεια (ΡΑ) και τη ρυθμική διατηρησιμότητα (ΡΔ) και εξετάσθηκε η σχέση μεταξύ αυτών, καθώς και η επίδραση της διαφορετικής συχνότητας της κίνησης (tempo) στη ΡΙ. ΜΕΘΟΔΟΣ Στην έρευνα συμμετείχαν 170 παιδιά (85 αγόρια και 85 κορίτσια) 6 έως 9 ετών, πού ήταν μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου, σε δημόσια σχολεία της Αθήνας. Από το δείγμα εξαιρέθηκαν τα παιδιά εκείνα που είχαν προπονητική ηλικία στην καλαθοσφαίριση. Οι μετρήσεις που αφορούσαν τις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες βασίστηκαν σε έγκυρες καλαθοσφαιρικές δοκιμασίες και αξιολόγησαν τη μεταβίβαση, τον ελιγμό χωρίς μπάλα, τον ελιγμό με μπάλα και το χειρισμό της μπάλας. Η ΡΑ και η ΡΔ μετρήθηκαν σε δύο tempo (140 χτύποι/λεπτό και 75 χτύποι/λεπτό) με τη χρήση κατάλληλα διαμορφωμένου οργάνου μέτρησης με αξιοπιστία 0,95 για το γρήγορο tempo και 0,90 για το αργό. Ο στατιστικός σχεδιασμός περιέλαβε τη χρήση ανάλυσης διασποράς και πολυμεταβλητών ή μονομεταβλητών παλινδρομήσεων για τη σχέση της ΡΙ με τις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Σε όλες τις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες τα αγόρια απέδωσαν σημαντικά καλύτερα από τα κορίτσια, ενώ η απόδοση ήταν καλύτερη όσο μεγαλύτερη ήταν η σχολική τάξη, τόσο για τα αγόρια όσο και για τα κορίτσια. Στη ΡΑ, ΡΔ και ΡΙ δεν σημειώθηκε σημαντική διαφορά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών, ενώ η σχολική τάξη ήταν σημαντικός παράγοντας στη διαφοροποίηση της απόδοσης στο αργό tempo, αλλά όχι και στο γρήγορο. Στη σχέση της ΡΙ με τις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες, η ΡΙ στο αργό και στο γρήγορο tempo, η ΡΑ στο γρήγορο tempo και η ΡΔ στο αργό tempo, επέδρασαν σημαντικά σε όλες τις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες, τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια. Ειδικά στη δεξιότητα της μεταβίβασης, επέδρασαν σημαντικά, η ηλικία και η αλληλεπίδραση ηλικίας και ΡΙ και στα δύο tempo και για τα δύο φύλα, καθιστώντας τον παράγοντα της ωρίμασης, σημαντικό. ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Τα αποτελέσματα που αφορούν τη σχέση της ΡΙ με τις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες καταδεικνύουν τη σημαντική επίδραση της ΡΙ, της ΡΑ και της ΡΔ στις καλαθοσφαιρικές δεξιότητες, για όλους τους παράγοντες επίδρασης. Υποδεικνύεται επομένως, η ανάγκη διαμόρφωσης και εφαρμογής προγραμμάτων φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η ΡΙ ως παράγοντας επίδρασης στις αθλητικές δεξιότητες, ακόμη και όταν αυτές δεν έχουν προφανή σχέση με τη ΡΙ, όπως στην περίπτωση της καλαθοσφαίρισης. (EL)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)


Ελληνική γλώσσα

2005





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.