Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή: Οι δυο κυρίες της μεταπολεμικής παιδικής και εφηβικής πεζογραφίας στο χώρο του παιδικού και εφηβικού θεάτρου (πρωτότυπη δημιουργία και θεατρικές διασκευές)

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή: Οι δυο κυρίες της μεταπολεμικής παιδικής και εφηβικής πεζογραφίας στο χώρο του παιδικού και εφηβικού θεάτρου (πρωτότυπη δημιουργία και θεατρικές διασκευές)

Καλογιάννη Ευαγγελία (EL)
Kalogianni Evangelia (EN)

Το θέατρο για παιδιά αποτελεί έναν σημαντικό τομέα στο χώρο του θεάτρου με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Στα τέλη του 20ου αιώνα πραγματοποιείται η πιο σοβαρή πρόοδος του παιδικού θεάτρου. Είναι μια νέα περίοδος για το δραματικό έργο και τη σκηνή του παιδικού θεάτρου, καθώς επαγγελματίες με θητεία στο χώρο του θεάτρου στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς το κοινό ανήλικων θεατών.Με μια συνοπτική παρουσίαση της μορφής και της θέσης του παιδικού θεάτρου στην ελληνική εκπαιδευτική αλλά και θεατρική πραγματικότητα από τα τέλη του 20ου αιώνα μέχρι την εμφάνιση αρχικά της Άλκης Ζέη γίνονται κατανοητές οι καινοτομίες που έφεραν στο συγκεκριμένο χώρο οι δύο συγγραφείς. Τη δεκαετία του ’60 εμφανίστηκε στο χώρο της παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας η Άλκη Ζέη ανανεώνοντάς την και προσθέτοντας μια πολιτική και κοινωνική προβληματική. Λίγα χρόνια αργότερα και η Ζωρζ Σαρή θα μπει δυναμικά στον ίδιο χώρο έχοντας μια παρόμοια γραφή αλλά και θεματική με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία. Είναι δύο συγγραφείς με πολλά κοινά σημεία στη συγγραφική τους πορεία αλλά και στην προσωπική τους βιογραφία. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στις κοινωνικές, ιδεολογικές ιστορικές και αισθητικές παραμέτρους που διαμόρφωσαν και επηρέασαν τη θεατρική γλώσσα των δύο συγγραφέων, τη θεματολογία τους αλλά και που οδήγησαν στην επιλογή τους να ασχοληθούν με το παιδικό θέατρο. Έπειτα γίνεται μια συνολική παρουσίαση του έργου τους στο χώρο της παιδικής λογοτεχνίας, της θεατρικής τους γραφής και της πρόσληψής τους από το κοινό αλλά και την λογοτεχνική και θεατρική κριτική της εποχής. Εκτενής αναφορά γίνεται στην παρουσίαση, στην παραστασιογραφία, και στις εκδόσεις των θεατρικών έργων και θεατρικών διασκευών των μυθιστορημάτων τους.Τέλος μέσα από τη συγκριτική μελέτη των θεατρικών έργων και των ηρώων τους γίνονται αντιληπτές οι διαφορές και οι ομοιότητες τους καθώς και η θέση των έργων τους στη δραματουργία για παιδιά της περιόδου. (EL)
Alki Zei and Zorz Sari These two ladies of after war juvenile and adolescent prose into juvenile and adolescent Drama. ( Original play and theatrical adaptations ) Performances for children have always been an important part in Drama which has been developed in a particularly interesting way. At the end of the 20th century the most crucial advancements of juvenile Drama take place. It has been a new period for Drama plays and this type of stage, since professionals with experience on the field show their interest towards the audiences of underage spectators. Through a concise presentation of the form and importance of Juvenile Drama for the Greek educational and theatrical reality from the late 20th century to the appearance of Alki Zei at first, the innovations that were introduced by both writers in the specific field become clear. During the 60s Alki Zei appeared in the juvenile and adolescent Drama, regenerating it and adding a political and social perspective. A few years later Zorz Sari would make a dynamic entrance in the same field having a similar script and content with intense autobiographical clues. Both writers share many similarities concerning their writing course and their personal biographies. Subsequently there is a reference to the social and ideological records and to the aesthetical factors that have formed and influenced the dramatic language of both writers, their content as well as why they chose to deal with juvenile Drama. After that there is a holistic presentation of their work into this particular field, of their theatrical writing and their acceptance by the audience. Also a literal and theatrical criticism of the era is also included. There is moreover, an extensive reference to the presentation, the art-notation, and the plays’ editions as well as to the theatrical adaptations of their novels. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)


Ελληνική γλώσσα

2017





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.