Η ταχύτητα επεξεργασίας μεμονωμένων ερεθισμάτων ως προβλεπτικός δείκτης της σειριακής επεξεργασίας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η ταχύτητα επεξεργασίας μεμονωμένων ερεθισμάτων ως προβλεπτικός δείκτης της σειριακής επεξεργασίας

Σαγρής Δημήτριος (EL)
Sagris Dimitrios (EN)

Η μεμονωμένη κατονομασία, στην οποία τα οπτικά ερεθίσματα παρουσιάζονται διακριτά το ένα μετά το άλλο, έχει διερευνηθεί μόνο σε σύγκριση με την ταχεία αυτόματη κατονομασία (RAN) και έχει φανεί ότι το RAN σχετίζεται ισχυρότερα με την ανάγνωση. H παρούσα μελέτη διερευνά τις σχέσεις του λανθάνοντα χρόνου έναρξης, του χρόνου άρθρωσης και του συνολικού χρόνου ελέγχοντας διαφορετικούς τύπους οπτικών ερεθισμάτων με ίδιες ή με εξισωμένες φωνητικές και λεκτικές αποκρίσεις στην Α ́, στην Γ ́και στην Ε ́τάξη του δημοτικού. Ο χρόνος άρθρωσης φάνηκε να εξαρτάται από τον τύπο του οπτικού ερεθίσματος σε κάθε τάξη. Ο χρόνος άρθρωσης και ο λανθάνων χρόνος έναρξης συνεισφέρουν διαφορετικά στην μεμονωμένη κατονομασία ανάλογα α) με τον τύπο του οπτικού ερεθίσματος και β) με το αναγνωστικό στάδιο των μαθητών. Ο λανθάνων χρόνος έναρξης φάνηκε να σχετίζεται με την αναγνωστική ευχέρεια περισσότερο απ’ ότι ο χρόνος άρθρωσης αλλά η σχέση τους δεν αυξάνεται όσο μεγαλώνει η αναγνωστική εμπειρία των παιδιών. (EL)
Discrete naming, in which the visual stimuli are presented individually one after the other, has been investigated only compared with rapid automatized naming (RAN) and RAN has been consistently related more strongly with reading. The present study investigates the relations between onset latency, articulation and total naming time of different visual stimuli but phonetically and lexically balanced responses in Grade 1, Grade 3 and Grade 5 of primary school. Articulation time depended on different type of stimulus in each grade. Articulation and onset latency times contribution in discrete naming responses depended on a) type of stimulus and b) students’ reading stage. Onset latency time related stronger with reading fluency than articulation time but the relation did not increase according to reading experience. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)


Ελληνική γλώσσα

2017





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.