«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η διαπάλη των συνταγματικών διατάξεων για την «επικρατούσα θρησκεία» (άρθρο 3), «την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως» (άρθρο 16 παρ. 2) και "το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας" (άρθρο 13)».

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

«ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Η διαπάλη των συνταγματικών διατάξεων για την «επικρατούσα θρησκεία» (άρθρο 3), «την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως» (άρθρο 16 παρ. 2) και "το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας" (άρθρο 13)».

Απέργης Κώστας (EL)
Apergis Kostas (EN)

Προσεγγίζουμε, το νομικό πλαίσιο, του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εστιάζοντας, στο θέμα, της θεσμικής εμπλοκής της Εκκλησίας, στη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου σχολείο. Παραμετρικά απαντούμε σε ερωτήματα, όπως α) Υπάρχει πράγματι ισχυρή παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην δημόσια εκπαίδευση; β) Πόσο συμβατή είναι αυτή, με τις θεμελιώδεις διατάξεις, που συγκροτούν την κρίσιμη δέσμη, του Συντάγματος; γ) Ποιες επιπτώσεις έχει, η σκιά μιας Θρησκευτικής oντότητας, στην Παιδεία, ενός κοσμικού κράτους, που οφείλει, να είναι αποχρωματισμένο, από κάθε υπερβατική επιρροή ή εξάρτηση. δ) Πόσο σχετικοποιείται το θεμελιώδες δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας (αρθρ 13&1), με την αναγνώριση μιας θρησκείας «ως επικρατούσας», πράγμα το οποίο έχει αντανακλαστικές συνέπειες και στην ερμηνεία του άρθρ.16 &2, που θέτει ως σκοπό της Παιδείας την «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως»; ε) Η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ως Επικρατούσας , αποτελεί «την προκρούστεια κλίνη» για την ανάπτυξη της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης; στ) Πόσο ολοκληρωμένη είναι η προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας στην Πατρίδα μας; Τρείς είναι βασικοί άξονες της έρευνάς μας. Ο πρώτος, η άμεση θρησκευτική διαπαιδαγώγηση, δηλ. η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ο δεύτερος, η αλληλένδετη επικουρική μορφή διαπαιδαγώγησης, ( Εκκλησιασμός, προσευχή, σχολικές αργίες) και ο τρίτος η παρουσία θρησκευτικών συμβόλων στο Σχολείο. (EL)
We approach the legal framework of our education system, focusing on the institutional involvement of the Church in the operation of the Greek public schools. We are parameterically answering questions such as A) Does the Orthodox Church have a strong presence in public education? B) How compatible is this with the fundamental provisions that constitute the critical package of the Constitution? C) What is the effect of a Religious entity on Education of a secular state, owing to being uninfluenced by any transcendent influence or dependence? D) How is the fundamental right of freedom of religion (Article 13 & 1) related to the recognition of a religion "as prevailing", which also has consequences on the interpretation of Article 16 & 2, which sets the development of "Religious consciousness" as the purpose of education? E) Is the recognition of the Orthodox Church, as prevailing, a "Procrustean bed" for the development of freedom of religious consciousness? F) How comprehensive is the protection of religious freedom in our country? Three are the main pillars of our research. The first, the direct religious education, i.e. the teaching of the Religious education subject in schools. The second, the interrelated auxiliary form of education (ecclesiastics, prayer, school holidays) and the third, the presence of religious symbols in the School. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Δίκαιο – Νομοθεσία (EL)
Law and Legislation (EN)


Ελληνική γλώσσα

2017





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.