Εκμάθηση προγραμματισμού μέσω της ανάπτυξης παιχνιδιού

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Εκμάθηση προγραμματισμού μέσω της ανάπτυξης παιχνιδιού

ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (EL)
ARVANITOPOULOS EVANGELOS (EN)

Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών και εννοιών ανάπτυξης ενός παιχνιδιού μέσω της δημιουργίας ενός παιχνιδιού αξιοποιώντας το περιβάλλον Game Maker. Αξιοποιώντας αποτελέσματα της βιβλιογραφίας και αρχές της διδακτικής του προγραμματισμού, η προτεινόμενη προσέγγιση αφορά στον σχεδιασμό Φύλλων Εργασίας για την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Τα Φύλλα Εργασίας ακολουθούν συγκεκριμένες αρχές όπως γνωστοποίηση μαθησιακών στόχων, διαγραμματική απεικόνιση της ακολουθίας των ενεργειών για την επίτευξη των στόχων, κινητοποίηση του μαθητή, καλλιέργεια της αναλυτικής και κριτικής του σκέψης και καλλιέργεια δεξιοτήτων στην ανάπτυξη προγραμμάτων και παιχνιδιών θέτοντας ερωτήσεις, παροχή μαθησιακού υλικού. Στο πλαίσιο της εργασίας έγινε πιλοτική εφαρμογή των δύο από τα έξι φύλλα εργασίας, που σχεδιάστηκαν, σε φοιτητές του Τμήματος. Τα αποτελέσματα δείχνουν τη θετική αποδοχή του συγκεκριμένου σχεδιασμού των Φύλλων Εργασίας και επιβεβαιώνουν ότι η καθοδηγούμενη προσέγγιση στην εκμάθηση προγραμματισμού μπορεί να βοηθήσει τους αρχάριους προγραμματιστές. (EL)
This thesis focuses on the learning of programming concepts and on game development by creating a game using the Game Maker environment. Taking advantage on the results of the literature and the principles of didactics of programming, the proposed approach concerns the design of learning activities for the development of the game. The activities follow specific principles such as informing the learner about the learning objectives, diagrammatic representation of the sequence of actions needed to achieve the goals, motivating the student, cultivating analytical and critical thinking, and cultivating skills in developing programs and games and providing suitable learning material. In the framework of the thesis, two of the six designed activities that were implemented, were used by the students of the Department. The results show the positive attitude towards the proposed design of the activities and confirm that a guided approach to learning programming can help novice programmers. (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)


Ελληνική γλώσσα

2018





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.