Φυσική δραστηριότητα εφήβων που ζουν στην επαρχία και στην Αθήνα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Φυσική δραστηριότητα εφήβων που ζουν στην επαρχία και στην Αθήνα

ΚΑΛΤΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (EL)
KALTAKI ALEXANDRA (EN)

Η Φυσική Δραστηριότητα (ΦΔ) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες προάσπισης της υγείας των εφήβων, γι’ αυτό και η ανίχνευση των παραγόντων που την επηρεάζουν θα συνέβαλε στην ενίσχυσή της. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η καταγραφή της ΦΔ των εφήβων που ζουν στην επαρχία και την Αθήνα, καθώς και η μελέτη της επιρροής που δέχονται από το κοινωνικό τους περιβάλλον. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 349 μαθητές/τριες (183 κορίτσια, 166 αγόρια) των τριών τάξεων του Γυμνασίου (ΜΟ ηλικίας= 13,87 έτη, ΤΑ= 0,949), από δύο περιοχές της Αθήνας και από το Άργος, Αργολίδας. Η ΦΔ και οι συνήθειες των συμμετεχόντων καταγράφηκαν με ερωτηματολόγιο. Από τον έλεγχο των περιγραφικών στατιστικών φάνηκε ότι οι μαθητές/τριες της επαρχίας είχαν μεγαλύτερο βάρος και ΔΜΣ, σε σχέση με τα παιδιά της Αθήνας. Όλοι οι συμμετέχοντες αφιέρωναν λιγότερες ώρες μελέτης (ΜΟ= 2,40, ΤΑ= 1,2) και ενασχόλησης με ηλεκτρονική οθόνη (ΜΟ= 3,10, ΤΑ= 1,99) τις καθημερινές σε σχέση με τα σαββατοκύριακα (ΜΟ= 2,69, ΤΑ=1,7 και ΜΟ= 4,92, ΤΑ= 2,99, αντίστοιχα). Επιπλέον, παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων αναφορικά με τη συμμετοχή τους σε ΦΔ, με τα αγόρια να είναι πιο δραστήρια (ΜΟ= 3,1, ΤΑ= 1,1) από τα κορίτσια (ΜΟ= 2,5, ΤΑ= 0,95), ενώ παρατηρήθηκε ότι ένα μεγάλο ποσοστό εφήβων γενικότερα δεν συμμετείχε τακτικά σε ΦΔ (ΜΟ=2,66, ΤΑ= 1,01). Αναφορικά με τη συμμετοχή των μαθητών/τριων στο μάθημα Φυσικής Αγωγής, αλλά και τη συμμετοχή σε ΦΔ στο σχολείο, βρέθηκε πως το 36% περίπου των εφήβων και στα δυο σχολεία της Αθήνας και στο σχολείο του Άργους συμμετείχαν ενεργά στο μάθημα της ΦΑ. Αντίθετα, ένα ποσοστό της τάξεως του 53% ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν συμμετέχει σε καμία ΦΔ. Όσον αφορά τη ΦΔ των μαθητών εκτός σχολείου, το 30% σχεδόν των μαθητών/τριών απάντησε πως συμμετέχει σε ΦΔ αμέσως μετά το σχολείο, είτε τα απογεύματα. Σχετικά με την επιρροή του κοινωνικού περιβάλλοντος των εφήβων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, η ενεργή υποστήριξη για συμμετοχή σε ΦΔ από τους γονείς συσχετίστηκε στατιστικά σημαντικά με τη ΦΔ των εφήβων. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω ευρήματα, γίνεται σαφές ότι τα ποσοστά μη συμμετοχής των εφήβων σε ΦΔ είναι ανησυχητικά υψηλά και αναδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη για ευαισθητοποίηση των κατάλληλων φορέων ώστε να ληφθούν ανάλογα μέτρα για την ενίσχυση της ΦΔ στην εφηβική ηλικία. Τέλος, κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω διερεύνηση του θέματος καθώς στην Ελλάδα οι αντίστοιχες έρευνες που έχουν διεξαχθεί είναι ελάχιστες. (EL)
Όχι (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)


Ελληνική γλώσσα

2018





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.