Human resource management in the light of total quality management

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Πέργαμος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Human resource management in the light of total quality management

Γιαννούλης Παναγιώτης (EL)
Giannoulis Panagiotis (EN)

Στόχος της παρούσας εργασίας είναι μέσα από επισκόπηση της διεθνούς και ελληνικής βιβλιογραφίας, να αναλύσουμε τις έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων (ΔΑΠ). Μέσα από τις έννοιες αυτές θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα κυριότερα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσει το σύγχρονο διοικητικό στέλεχος, προκειμένου να διευθύνει το έργο του προσωπικού της επιχείρησης, συνδυάζοντας τις παραδοσιακές πρακτικές διοίκησης, με τις σύγχρονες μεθόδους που προτείνει η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. Θα γίνει διερεύνηση της ΔΟΠ και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί βελτίωση στη διοίκηση του προσωπικού, με τελικό στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, τη δημιουργία ικανοποιημένων πελατών, τη στελέχωση του οργανισμού με ικανούς και ικανοποιημένους εργαζoμένους, αλλά και άλλων θετικών αποτελεσμάτων στην επιχείρηση. Πιο συγκεκριμένα, στο Kεφάλαιο 1 γίνεται μια παρουσίαση της έννοιας της ποιότητας καθώς και των διαστάσεων που λαμβάνει και στη συνέχεια γίνεται μία αναφορά στους «πατέρες» της ποιότητας. Έπειτα, παρουσιάζεται η φιλοσοφία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας που υιοθετούν όλοι σχεδόν οι οργανισμοί στη σημερινή εποχή και γίνεται προσπάθεια να γίνει κατανοητή μέσα από τους διάφορους ορισμούς που έχουν διαμορφωθεί στη διεθνή βιβλιογραφία, αλλά και μέσα από κρίσιμους παράγοντες που τη διέπουν. Κλείνοντας το κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στην ιστορική εξέλιξη της ΔΟΠ, δηλαδή πότε, πού αλλά και με τι μορφή ξεκίνησε και διαμορφώθηκε με το πέρας των δεκαετιών. Στο Κεφάλαιο 2 γίνεται επισκόπηση στις βιβλιογραφικές αναφορές σχετικά με τη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Αρχικά, αναφερόμαστε στη Διοίκηση Προσωπικού (ΔΠ), η οποία πρακτικά θεωρείται η προγενέστερη μορφή της ΔΑΠ. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια να προσδιοριστούν οι διαφορές αλλά και οι ομοιότητες μεταξύ τους και τέλος, αναφερόμαστε στην ιστορική εξέλιξη της ΔΑΠ-από τους αξιωματούχους κοινωνικής πρόνοιας έως και στη Στρατηγική Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων στη σημερινή εποχή. Τέλος, στο Κεφάλαιο 3 περιγράφεται η κοινή συνύπαρξη της ΔΑΠ με τη φιλοσοφία της ΔΟΠ μέσα σε έναν οργανισμό, αν αυτή έχει καταφέρει να επιτευχθεί ως ένα βαθμό και τι προσαρμογές πρέπει να κάνει το τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων για την επιτυχή εφαρμογή της ΔΟΠ. Στη συνέχεια, αναδεικνύονται τα στοιχεία της ΔΑΠ που σχετίζονται με την επιτυχημένη εφαρμογή της ΔΟΠ μέσα από μελέτη αρκετών ερευνών της διεθνούς βιβλιογραφίας, τα οποία είναι Επιλογή και Προσέλκυση, Εκπαίδευση και Ανάπτυξη, και Συστήματα αμοιβών και τέλος παρουσιάζονται οι θετικές επιδράσεις που έχουν οι κοινές πρακτικές των ΔΟΠ και ΔΑΠ τόσο στους εργαζομένους ενός οργανισμού όσο και στον ίδιο τον οργανισμό. (EL)
The aim of this study is to review the concepts of Total Quality Management (TQM) and Human Resource Management (HRM) through an overview of international and Greek literature. Through these concepts, we will try to identify the main points that the modern administrative officer should focus on in order to manage the work of the company's staff by combining traditional management practices with the modern methods proposed by Total Quality Management. We will investigate TQM and the way in which staff management can be improved with the ultimate goal of increasing productivity, creating satisfied customers and other positive results in the company, and staffing the organization with competent and satisfied employees. More specifically, in Chapter 1 a presentation of the concept of quality and its dimensions is made, and then a reference is made to the quality “gurus”. Additionally, we present the philosophy of Total Quality Management adopted by almost all organizations in the present era and it is attempted to be understood through the various definitions that have been formulated in the international literature and also through the critical factors that govern it as well. By closing the chapter, reference is made to the historical evolution of the TQM, that is, when, where and what form it had when it appeared and formed through the decades. Chapter 2 gives an overview of bibliographic reports on Human Resource Management. Initially, we are talking about Personnel Management (PM). PM is practically the earlier version of HRM. At the same time, we try to identify the differences and the similarities between them and lastly, we refer to the historical development of the HRM - from social welfare officers to the Strategic Human Resource Management at the present time. Finally, Chapter 3 describes the coexistence of HRM with the TQM philosophy within an organization, if it has been achieved to some extent and what adjustments the Human Resources Department needs to make for the successful implementation of the TQM. Next, we highlight the HRM practices related to the successful implementation of the TQM through a research of several studies in the international literature, which are Recruitment and Selection, Training and Development, and Incentive Compensations, and finally, the positive outcomes of common practices of TQM and HRM are presented on the employees of an organization and on the organization itself. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)


Αγγλική γλώσσα

2018





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.