δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Computational intelligence in adaptive educational hypermedia
In this paper neuro-fuzzy synergism is applied to implement content
sequencing in adaptive hypermedia systems. The level of understanding of
the learner is used to construct lessons adapted to the learner’s
knowledge goals and level of expertise on the domain concepts s/he has
already studied. The learner’s evaluation is based on defining
appropriate fuzzy sets and relate learner’s response with appropriate
knowledge and cognitive characterizations. A connectionist-based
structure of the domain knowledge is adopted for representing knowledge
and inferring the planning strategy for generating the hypermedia page
from pieces of educational material. The fuzziness associated with the
evaluation of the learner is handled well by the proposed connectionist
architecture.
(EN)
Αγγλική γλώσσα
IEEE Comput. Soc
(EL)
IEEE Comput. Soc
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.