This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

1986 (EN)

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
PROBLEMS OF SCHOOL HEALTH EDUCATION

Velonakis, Emmanouil
Βελονάκης, Εμμανουήλ

THE SCHOOL HEALTH EDUCATION IN GREECE IS CHARACTERISED BY A SERIOUS LACK OF MODERN PEDAGOGICAL METHODS AND HAS FOCUSED ON RESTRICTED CONCEPTS, WHICH ARE REFERED TO PHYSIOLOGY AND HUMAN ANATOMY. THE COURSES OF HEALTH EDUCATION ARE GIVEN FOR BOTH PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION PUPILS, THESE ARE BASED ON A TRADITIONAL AND OLD FASHIONED APPROACH WITH A GREAT LACK OF INNOVATIVE TECHNIQUES AND COMMUNITY PARTICIPATION. IN AN ATTEMPT TO EVALUATE THE KNOWLEDGE OF SCHOOLCHILDREN ABOUT HEALTH, THREE INDICATORS OF KNOWLEDGE MEASURING THE CORRECT THE PERCEIVED AND THE ACCURATE KNOWLEDGE, WERE APPRECIATED. THE INDICATOR OF CORRECT KNOWLEDGE SHOWS THAT THE SCHOOL CHILDREN ARE TEND TO BE AWARE OF THE ISSUES OF PREVENTION AND ENVIRONMENTAL HYGIENE WHICH ARE NOT INCLUDED IN THEIR REACHING CURRICULUM. THE CONCEPTS OF ANATOMY AND PHYSIOLOGY ALTHOUGH THEY ARE BOTH TOUGHT IN THE CURRICULUM AND LESS WELL KNOWN BY THE SCHOOL CHILDREN. ALL INDICATORS WERE CORRELATED WITH VARIOUS SOCIOECONOMIC VARIABLES AND AFTER THE USE OF A REGRESSION ANALYSIS, IT WAS FOUND OUT THAT THE EDUCATIONAL LEVEL OF THE FATHER AND HIS PROFESSION WERE INFLUENCING THE LEVEL OF SCHOOL CHILDREN. SOME OTHER VARIABLES SUCH AS MOTHER'S PROFESSION, REGION OF THE SCHOOL AND FAMILY SIZE, WERE ALSO INCLUDED IN THE SPECIFIED MODELS.
ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΥΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΚΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ. Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΙΤΕ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΙΤΕ ΕΠΕΙΔΗ ΟΤΑΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΠΑΡΚΩΣ. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΦΟΔΙΑΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ. Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ "ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ" ΔΕΝ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΟΥΤΕ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ. Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΥΨΗΛΗ ΣΥΜΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΥΨΗΛΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΟΡΩΝ, ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΩΣΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΝΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΑ "ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ". Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ "ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ" ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΜΕΤΑΞΥ "ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ" ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ, ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΔΕΙΧΘΗΚΕ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ, ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ 'Η ΝΟΣΟΛΟΓΙΑΣ. ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.

PhD Thesis

Κοινωνικοοικονομικό επίπεδο
ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Social Sciences
Επιστήμες Υγείας
Medical and Health Sciences
Σχολεία
ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ
Εκπαίδευση
Health education
School children
Πρόληψη
Prevention
Υγεία
Education
Νέοι
Κοινωνικές Επιστήμες
Αγωγή
Hygiene
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
SOCIOECONOMIC LEVEL
Health Sciences


Greek

1986


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
University of Ioannina




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)