The contibution of personal and psychosocial factors during students' adjustment to university

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)

Η συμβολή ατομικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων κατά την προσαρμογή του φοιτητικού πληθυσμού στο πανεπιστήμιο
The contibution of personal and psychosocial factors during students' adjustment to university

Gkantona, Georgia
Γκαντώνα, Γεωργία

Στην παρούσα έρευνα μελετάται η έννοια της προσαρμογής του φοιτητικού πληθυσμού στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Η προσαρμογή στο Πανεπιστήμιο γίνεται αντιληπτή μέσα από μια αλληλεπιδραστική-ολιστική αναπτυξιακή προσέγγιση και το θεωρητικό υπόβαθρο είναι η Οικοσυστημική Προσέγγιση του Bronfenbrenner. Συγκεκριμένα, μελετάται η συμβολή των ατομικών παραγόντων, όπως δημογραφικά στοιχεία και χαρακτηριστικά προσωπικότητας (αισιοδοξία, προσωπικός έλεγχος), αλλά και παραγόντων πλαισίου (οικογενειακή συνοχή ή προσαρμοστικότητα και κοινωνική στήριξη από φίλους) στην προσαρμογή των φοιτητών/τριών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 678 πρωτοετείς από διάφορα Πανεπιστήμια της Ελλάδας. Τα ευρήματα της έρευνας δείξανε ότι η προσαρμογή εξαρτάται σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των οικοσυστημάτων στα οποία συμμετέχουν οι φοιτητές/τριες.
The present study focuses on students' adjustment to University. The theoretical approach of the study is the Ecosystemic approach of Bronfenbrenner. Particularly, the contribution of personal and psychosocial factors, such as personal mastery, optimision and family cohesion & adaptability, friends' support, on students' adjustment to University is studied. The sample of the study consisted of 678 first students from Greek Universities. The results showed that adjustment is mostly related to functional than structural characteristics of the systems students belong to.

PhD Thesis

Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Ατομικοί παράγοντες
Προσαρμογή στο Πανεπιστήμιο
Κοινωνικές Επιστήμες
Psychology and Cognitive Sciences
Φοιτητές
Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες


Ελληνική γλώσσα

2007


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.