Evaluation of a health promotion intervention for sun protection in primary schools in Greece

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Σχεδιασμός και εφαρμογή προγράμματος αγωγής υγείας για την πρόληψη των συνεπειών από την ηλιακή ακτινοβολία σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Evaluation of a health promotion intervention for sun protection in primary schools in Greece

Σαρίδη, Μαρία
Saridi, Maria

Aim: The aim of the study was to assess the: effectiveness of an intervention programme about sun protection in primary students of 14 schools. Methods: A randomly selected sample of 4133 children aged between 8 and 12 from 14 primary schools in an urban area of Greece was surveyed. Statistical package SPSS 17 was used to generate frequency distributions. Results: 14.8% of the students were in high-risk group for developing sunburns and 69.2% reported having a mole on their body. General knowledge level of the students was satisfactory, 3.0 (±0.9). A low percentage (27.1%) knew about the efficient sun protection factor. After the intervention knowledge level was increased. In general, there were no significant changes in attitudes and behavior. The frequency of sunburn is correlated with protection attitudes. Conclusions: Educational approaches of sun protection in primary education can afford knowledge and positive intentions.
Σκοπός της μελέτης ήταν η αξιολόγηση ενός προγράμματος παρέμβασης για την αντηλιακή προστασία σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σχεδιάστηκε τυχαιοποιημένη μελέτη με δείγμα 4133 παιδιών ηλικίας 8-12 ετών σε 14 δημοτικά σχολεία. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS 17. Αποτελέσματα: Το 14,8% των μαθητών ανήκε στην ομάδα υψηλού κινδύνου και το 69,2% είχε κάποιο σπίλο. Το επίπεδο της συνολικής γνώσης ήταν ικανοποιητικό 3,0 (±0.9). Χαμηλό ποσοστό 27,1% εμφανίζει η γνώση του σωστού δείκτη αντηλιακής προστασίας. Το επίπεδο της γνώσης αυξήθηκε σημαντικά μετά την παρέμβαση. Δεν παρουσιάστηκε σημαντική αλλαγή στην συμπεριφορά των μαθητών. Η επίπτωση εγκαύματος σχετίζεται άμεσα με τη συχνότητα χρήσης των μέτρων αντηλιακής προστασίας. Συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για την αντηλιακή προστασία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να επιφέρει αύξηση γνώσης και αλλαγή στάσης

PhD Thesis

Άλλες Ιατρικές Επιστήμες
Other Medical Sciences
Medical and Health Sciences
Ηλιακή έκθεση
Sun protection
Attitudes
Παιδιά
Γνώσεις
Behaviours
Knowledge
Πεποιθήσεις
Αντηλιακή προστασία
Sun exposure
Συμπεριφορές
Children
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας


Ελληνική γλώσσα

2011


National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.