Decentralized institutional framework in education: Assessment of applied practices in primary education and results (1982-2005)
Αποκεντρωτικό θεσμικό πλαίσιο στην εκπαίδευση: αξιολόγηση πρακτικών εφαρμογής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αποτελέσματα (1982 - 2005)
Χατζηδημητρίου, Ευστράτιος
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι: α. Η μελέτη των εννοιολογικών και ιδεολογικών χαρακτηριστικών της εκπαιδευτικής αποκέντρωσης και των θεσμικών προσεγγίσεών της στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. β) Η διερεύνηση και η αξιολόγηση των πρακτικών εφαρμογής της εκπαιδευτικής αποκέντρωσης στην Ελλάδα κατά το χρονικό διάστημα (1982-2005) και τα αποτελέσματά της. Η παρούσα διατριβή αξιοποιεί δύο μεθοδολογικές προσεγγίσεις: α. Τη μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου της βιβλιογραφίας και των νομοθετικών κειμένων. Προκειμένου να περιγράψουν και να ερμηνευθούν οι εννοιολογικοί και ιδεολογικοί προσδιορισμοί της εκπαιδευτικής αποκέντρωσης καθώς και οι θεσμικές προσεγγίσεις της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. β. Η έρευνα με ερωτηματολόγιο αποσκοπεί στην καταγραφή και ποσοτική ανάλυση των απόψεων των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης προκειμένου να διερευνηθεί ο βαθμός που η διοίκηση της εκπαίδευσης ανταποκρίνεται στο αποκεντρωτικό μοντέλο. Γενικό συμπέρασμα αποτελεί ότι οι προσπάθειες αποκέντρωσης που επιχειρήθηκαν δεν είχαν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.