ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ
Αδάλογλου-Παπαδογιάννη, Κυριακή
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΤΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟ ΒΟΗΘΑΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ.Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙ ΝΩΝΙΑΚΗ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ, ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΔΕΚΤΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΚΟΠΟ; ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗ ΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ, ΣΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ, ΣΤΗ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΕΡΙ ΣΤΑΣΗ. ΜΕ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ,ΔΙΕΡΕΥΝΑΤΑΙ Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΜΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ. ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΟΤΙ, ΟΤΑΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΘΕΤΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ, ΤΟΤΕ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟ ΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ, ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
THIS STUDY PLACES WHAT TRADITIONALLY IS CALLED "COMPOSITION" IN A COMMUNICATION FRAME. IN THIS NEW FRAME "COMPOSITION" REVEALS STUDENTS' COMMUNICATIVE LANGUAGE ABILITY IN A SPESIFIC SITUATION, TAKING INTO ACCOUNT THE AUDIENCE AND THE PUR POSE OF WRITING. THE STUDY INCLUDES AN EXPERIMENT, WHICH SEARCHES FOR RELIABILITY IN MARKING COMMUNICATIVE COMPOSITION. THE CONCLUSION IS THAT MARKING BECOMES MORE RELIABLE WHEN THE SAME PARAMETRES, WHICH DETERMINE THE COMMUNICATIVE SITUATION, ARE TAKEN INTO CONSIDERATION IN THE TOPIC OF THECOMPOSITION AS WELL AS IN THE METHOD OF MARKING; IN OTHER WORDS, RELIABILITY INCREASES WHEN THE STUDENT KNOWS WHAT SHE/HE IS WRITING AND FOR WHAT PURPOSE AND THE TEACHER, ALSO, KNOWS WHAT SHE/HE IS MARKING AND HOW EFFECTIVE IT IS FOR THE PURPOSE IT HAS BEEN WRITEN.