Mathematical modelling of educational preferences of graduates of secondary education schools and its use as a basis for making educational policy

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2011 (EN)

Μαθηματική μοντελοποίηση των εκπαιδευτικών προτιμήσεων των αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η χρήση της ως βάση για τη λήψη αποφάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής
Mathematical modelling of educational preferences of graduates of secondary education schools and its use as a basis for making educational policy

Μονιούκας, Φώτιος

Η επιλογή σπουδών είναι μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις τωναποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η διερεύνησή της αποτελεί τοαντικείμενο μελέτης της παρούσας διατριβής.Οι επιλογές των υποψηφίων διαμορφώνονται, σε μεγάλο βαθμό, απόχωροταξικά δεδομένα και το κοινωνικό περιβάλλον. Με τη δημιουργίαμαθηματικών μοντέλων σχηματίζονται, για καθένα από τα τμήματα τηςτριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατάλληλοι συντελεστές που αποτιμούν την επίδρασηκρίσιμων παραγόντων για την επιλογή τους από τους υποψηφίους. Οι παράγοντεςαυτοί είναι η σχετική θέση της περιοχής λειτουργίας του τμήματος εισαγωγής ωςπρος την περιοχή μόνιμης κατοικίας του υποψηφίου, το φύλο, τα επαγγέλματα καιτο μορφωτικό επίπεδο των γονέων, καθώς και το ποσοστό των νεοεισερχόμενωνφοιτητών ως προς το συνολικό πληθυσμό της περιοχής λειτουργίας του τμήματος.Οι προτιμήσεις των υποψηφίων αποτιμώνται μέσω της σειράς επιλογής τωντμημάτων εισαγωγής στο μηχανογραφικό δελτίο και μέσω των βαθμολογικώνβάσεων εισαγωγής.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο κρισιμότερος παράγονταςείναι το μορφωτικό επίπεδο των γονέων τόσο για την επιλογή του τμήματοςεισαγωγής όσο και για την επίτευξη του βαθμολογικού στόχου. Αντίθετα, οιεπαγγελματικές προοπτικές και διέξοδοι που δυνητικά υπάρχουν μετά τηναποφοίτηση από κάποιο συγκεκριμένο τμήμα δεν αποτελούν κρίσιμους παράγοντεςγια την επιλογή του. Επιπλέον, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι δημιουργούνταιστρεβλώσεις στο σύστημα πρόσβασης. Κατά συνέπεια, επιβάλλεται ναανασχεδιαστεί ριζικά, μέσω της λήψης αποφάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής, τόσοσε επίπεδο κεντρικής εξουσίας όσο και σε επίπεδο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, σταπλαίσια μίας συνολικής αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος.

PhD Thesis

Economics and Business
Educational statistics
Social Sciences
Other Social Sciences
Εκπαιδευτικές προτιμήσεις
Εκπαίδευση
Μαθηματικά
Mathematics
Education policy
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Μαθηματικά μοντέλα
Statistics
Φυσικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Στατιστική
Εκπαιδευτική έρευνα
Education
Educational research
Κοινωνικές Επιστήμες
Mathematical models
Natural Sciences
Εκπαιδευτική στατιστική
Educational preferences
Εκπαιδευτική πολιτική


Greek

2011


Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)