The internet as a promotion and distribution channel of tourism products in Greece: a study of its effects in business practices and consumer behaviors in the tourism network

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2011 (EN)

Το διαδίκτυο ως μέσο προώθησης και διανομής τουριστικών προϊόντων στην Ελλάδα: μελέτη των επιπτώσεών του σε επιχειρηματικές πρακτικές και καταναλωτικές συμπεριφορές στο τουριστικό κύκλωμα
The internet as a promotion and distribution channel of tourism products in Greece: a study of its effects in business practices and consumer behaviors in the tourism network

Τριχάς, Νικόλαος
Trihas, Nikolaos

Καθώς εισερχόμαστε στη νέα εποχή, την Εποχή της Πληροφορίας, οι τουριστικές επιχειρήσεις απαιτείται να κατανοήσουν τη σημασία της επιχειρηματικής χρήσης του διαδικτύου, να αντιληφθούν την αυξανόμενη χρήση του από τους τουρίστες, και τελικά να το αξιοποιήσουν ώστε να αποκομίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από τη χρήση του. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς ο ελληνικός τουρισμός ταλανίζεται από χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα που σταδιακά τον οδηγούν σε απώλεια του ανταγωνιστικού του πλεονεκτήματος από άποψη σχέσης αξίας-τιμής, προβλήματα τα οποία εντάθηκαν και αναδείχθηκαν ακόμα περισσότερο από την πρόσφατη παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Σκοπός της Διδακτορικής Διατριβής είναι να διερευνήσει το βαθμό χρήσης και αξιοποίησης του διαδικτύου στο ελληνικό τουριστικό κύκλωμα, συγκριτικά με άλλα παραδοσιακά μέσα προώθησης και διανομής των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός εξετάστηκε αρχικά η διαχρονική εξέλιξη της ανάπτυξης του διαδικτύου στην Ελλάδα, εστιάζοντας σε τρεις ομάδες ενδιαφέροντος: στο Ελληνικό Δημόσιο, στις ελληνικές επιχειρήσεις και στο γενικό πληθυσμό της χώρας. Ακολούθως μελετήθηκαν προηγούμενες έρευνες και μελέτες που εξετάζουν τη χρήση του διαδικτύου στην Ελλάδα για λόγους που σχετίζονται με τα ταξίδια και τον τουρισμό. Στη συνέχεια, εφαρμόστηκε μέσω τεσσάρων ποσοτικών ερευνών το Μοντέλο Αποδοχής της Τεχνολογίας (ΤΑΜ) σε διαφορετικούς συμμετέχοντες στο τουριστικό κύκλωμα της χώρας μας: παραγωγούς (ξενοδοχεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων), μεσάζοντες (τουριστικά γραφεία) και καταναλωτές (τουρίστες - χρήστες του διαδικτύου). Το αποτέλεσμα που προέκυψε είναι μία συσχέτιση και σύγκριση των αντιλήψεων, επιλογών και προτιμήσεων των δύο πλευρών (προσφορά και ζήτηση), η οποία οδήγησε σε μια ολοκληρωμένη εξέταση της χρήσης του διαδικτύου στο τουριστικό κύκλωμα της Ελλάδας σε σχέση με τα παραδοσιακά κανάλια διανομής. Το σύνολο αυτών των διερευνήσεων επέτρεψε την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την σημερινή κατάσταση και τις προοπτικές που διαγράφονται στο μέλλον σχετικά με το βαθμό υιοθέτησης του διαδικτύου στη χώρα μας για λόγους που σχετίζονται με τα ταξίδια και τον τουρισμό, ενώ παράλληλα οδήγησε στη διαμόρφωση ενός πλαισίου προτάσεων σε επίπεδο τουριστικών επιχειρήσεων και δημόσιων πολιτικών, που μπορούν να υποστηρίξουν την αποτελεσματικότερη χρήση του διαδικτύου στον τομέα του τουρισμού.

PhD Thesis

Ξενοδοχεία
Economics and Business
Τουριστικά γραφεία
Tourism enterprises
Social Sciences
Internet users
Μοντέλο αποδοχής τεχνολογίας
Τουριστικά προϊόντα
Ελλάδα
Τουριστικές επιχειρήσεις
Technology acceptance models
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Hotels
Greece
Χρήστες διαδικτύου
Διαδίκτυο
Tourism products
Κοινωνικές Επιστήμες
Internet
Tourist agencies


Greek

2011


Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)