The female gender at secondary school administration: factors that elaborate ambitions

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

To γυναικείο φύλο στη διοίκηση σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: παράγοντες διαμόρφωσης φιλοδοξιών
The female gender at secondary school administration: factors that elaborate ambitions

Κελαϊδίτου, Μαρία

This dissertation attempted to probe and record the attitudes of female school teachers at secondary education, not have worked yet as principals, regarding the factors that affect their aspirations (desired and enacted) in order to claim a managerial position in secondary schools. Particular emphasis was given to the factors that affect their sense of administrative self-efficacy. For the implementation of this research study interviews were realized and a written questionnaire was prepared and disseminated to the female teachers of secondary education nationwide. The major findings from this study are: 1. On administrative ambitions of teachers affect their sense of administrative self-efficacy, the degree of their core self-evaluation or else their confidence, the support of the school principal, the collegial support and their stereotypical perceptions of the place of women in school administration. 2. The sense of administrative self-efficacy of female teachers at secondary education is shaped by the degree of self-confidence, the positive support that they receive from the collegial environments, the positive or negative aspects of the female administrative skills and attitudes. 3. The administrative ambitions of female teacher associate with their scientific interests, the total years of teaching and their potential administrative experience, their age, the existence of children, their education (postgraduate studies), the geographical region of Greece in which the school of working is sited and finally the school level (gymnasium, Lykio).
Η παρούσα διατριβή επιχείρησε να διερευνήσει και να καταγράψει τις στάσεις των καθηγητριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που δεν έχουν καταλάβει διευθυντική θέση σχολείων, αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φιλοδοξίες τους (επιθυμητές και υλοποιημένες) για τη διεκδίκηση διευθυντικής θέσης σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στους παράγοντες που επιδρούν στο αίσθημα της διευθυντικής αυτεπάρκειάς τους. Για την υλοποίηση του σκοπού της έρευνας πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις και εκπονήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο το οποίο χορηγήθηκε σε καθηγήτριες Β΄/θμιας Εκπαίδευσης πανελλαδικά. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι: 1. Στις διοικητικές φιλοδοξίες των καθηγητριών επιδρούν το αίσθημα της διευθυντικής αυτεπάρκειας, ο βαθμός της εσωτερικής τους αξιολόγησης ή αλλιώς η αυτοπεποίθησή τους, η υποστήριξη του/της διευθυντή/τριας, η συναδερφική υποστήριξη, οι στερεοτυπικές τους αντιλήψεις για τη θέση της γυναίκας στη διοίκηση των σχολείων. 2. Το αίσθημα της διευθυντικής τους αυτεπάρκειας στο διευθυντικό ρόλο διαμορφώνεται από το βαθμό της αυτοπεποίθησής τους, τη θετική υποστήριξη που δέχονται από το συναδελφικό τους περιβάλλον, από τα θετικά ή τα αρνητικά στοιχεία της άσκησης του διευθυντικού ρόλου και τις διαμορφωμένες απόψεις τους για τον τρόπο της γυναικείας σχολικής διοίκησης. 3. Οι διοικητικές φιλοδοξίες των καθηγητριών σχετίζονται με την ειδικότητά τους, τα χρόνια της εκπαιδευτικής και της πιθανής διοικητικής τους προϋπηρεσίας, την ηλικία τους, την ύπαρξη των παιδιών, τις σπουδές τους, το γεωγραφικό διαμέρισμα της Ελλάδας στο οποίο βρίσκεται το σχολείο που υπηρετούν και τη σχολική βαθμίδα (γυμνάσιο, λύκειο).

PhD Thesis

Economics and Business
Secondary school administration
Support of significant other
Administrative self efficacy
Collegial support
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Υποστήριξη αγαπημένου προσώπου
Female gender
Education
Desired and enacted aspirations
Factors of administrative ambitions
Καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Social Sciences
Γυναικείο φύλο
Διευθυντική αυτεπάρκεια
Εσωτερική αυτοαξιολόγηση
Εκπαίδευση
Παράγοντες διοικητικών φιλοδοξιών
Επιθυμητές και υλοποιημένες φιλοδοξίες
Women's representations of managerial role
Συναδελφική υποστήριξη
Γυναικείες αναπαραστάσεις του διευθυντικού ρόλου
Self core evaluation
Κοινωνικές Επιστήμες
Διοίκηση σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Teacher secondary education
Mentoring
Μεντορική


Ελληνική γλώσσα

2012


Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.