A teaching sequence for primary science education, grounded in the philosophy of praxis: the example of mechanics

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2012 (EN)
Μια θεμελιωμένη στη φιλοσοφία της πράξης διδακτική σειρά για τη διδασκαλία της φυσικής στο δημοτικό σχολείο: το παράδειγμα της μηχανικής
A teaching sequence for primary science education, grounded in the philosophy of praxis: the example of mechanics

Βεζιρτζής, Ιωάννης

Προσομοιωμένο εργαστήριο
Ανεπάρκεια εμπειρικού κριτηρίου
Διδακτικοί εννοιολογικοί χάρτες
Dialectical gnosiology
Simulation laboratory
Γενετικές σχέσεις στο εσωτερικό των φαινομένων
Teaching sequence
Philosophical category
Educational concept maps
Διαλεκτικές κατηγορίες και νόμοι
Το παράδειγμα της μηχανικής
The example of mechanics
Dialectical categories and laws
Philosophy of praxis
Διαλεκτική γνωσιοθεωρία
Φιλοσοφική κατηγορία
Διδακτική σειρά

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

Greek

2012


National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)