The videoconference at primary school: design and development of a constructive teaching approach with an emphasis on social presence

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)
Η τηλεδιάσκεψη στο δημοτικό σχολείο: σχεδιασμός και ανάπτυξη εποικοδομητικής διδακτικής προσέγγισης με έμφαση στην κοινωνική παρουσία
The videoconference at primary school: design and development of a constructive teaching approach with an emphasis on social presence

Φιλιππούσης, Γεώργιος

Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η μελέτη της κοινωνικής παρουσίας όπωςαυτή παρουσιάζεται σε περιβάλλον διαδραστικής τηλεδιάσκεψης.Άμεση συνέπεια της μελέτης της κοινωνικής παρουσίας σε τέτοιου είδουςμαθησιακά περιβάλλοντα οδήγησε στη δημιουργία και στην ανάπτυξη ενόςπροτεινόμενου συνδυαστικού πλουραλιστικού μαθησιακού/διδακτικού μοντέλουαξιοποιώντας κυρίως τη σύγχρονη επικοινωνία και ιδιαίτερα της διαδραστικήςτηλεδιάσκεψης δίνοντας έμφαση στην κοινωνική παρουσία, την ασύγχρονηεπικοινωνία ως υποστήριξη και την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία. Η έρευνα στηρίχθηκε στη μεθοδολογία της έρευνας δράσης και εφαρμόστηκεσε μαθητές Δημοτικού (Ε' & ΣΤ' τάξης) ανάμεσα σε δημοτικά σχολεία της Αττικήςκαι της Κρήτης. Επιπλέον, βασίστηκε στη μεθοδολογία της ΔιαδραστικήςΤηλεδιάσκεψης καθώς και στο μοντέλο της Συνδυαστικής Μάθησης (blendedlearning). Ο ερευνητής ήταν διδάσκων στο σχολείο της Αθήνας και άμεσαεμπλεκόμενος στη διαδικασία της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης. Ως προς τηνεφαρμογή της, πραγματοποιήθηκαν δύο Κύκλοι Τηλεδιασκέψεων, με τέσσεριςτηλεδιασκέψεις κάθε κύκλος, με συγκεκριμένο περιβαλλοντικό θέμα καισυγκεκριμένες δραστηριότητες, οι οποίες βασίστηκαν στον εποικοδομισμό, στηνομαδοσυνεργατική, στη μέθοδο Project. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ανάγκη για ένα παιδαγωγικό πλαίσιο το οποίονα στηρίζεται σε μεθοδολογικές προσεγγίσεις και περιεχόμενο με έντονη τηνκοινωνική αλληλεπίδραση-κοινωνική παρουσία, καθώς και να βασίζεται σεΠροηγμένες Μαθησιακές Τεχνολογίες είναι επιτακτική και οδηγεί σε μαθησιακέςκαι κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για το μαθητή του 21ουαιώνα.

Πολυμορφική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Social presence
Εποικοδομισμός
Learning community
Τηλεδιάσκεψη
Κοινωνική παρουσία
Παιδαγωγική αξιοποίηση της τηλεδιάσκεψης
Pedagogical use of videoconferencing
Polymorphic distance learning
Videoconference
Κοινότητα μάθησης
Constructivism

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

Ελληνική γλώσσα

2012


University of Crete (UOC)
Πανεπιστήμιο Κρήτης



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.