The videoconference at primary school: design and development of a constructive teaching approach with an emphasis on social presence

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2012 (EN)

Η τηλεδιάσκεψη στο δημοτικό σχολείο: σχεδιασμός και ανάπτυξη εποικοδομητικής διδακτικής προσέγγισης με έμφαση στην κοινωνική παρουσία
The videoconference at primary school: design and development of a constructive teaching approach with an emphasis on social presence

Φιλιππούσης, Γεώργιος
Filippousis, Georgios

Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η μελέτη της κοινωνικής παρουσίας όπωςαυτή παρουσιάζεται σε περιβάλλον διαδραστικής τηλεδιάσκεψης.Άμεση συνέπεια της μελέτης της κοινωνικής παρουσίας σε τέτοιου είδουςμαθησιακά περιβάλλοντα οδήγησε στη δημιουργία και στην ανάπτυξη ενόςπροτεινόμενου συνδυαστικού πλουραλιστικού μαθησιακού/διδακτικού μοντέλουαξιοποιώντας κυρίως τη σύγχρονη επικοινωνία και ιδιαίτερα της διαδραστικήςτηλεδιάσκεψης δίνοντας έμφαση στην κοινωνική παρουσία, την ασύγχρονηεπικοινωνία ως υποστήριξη και την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία. Η έρευνα στηρίχθηκε στη μεθοδολογία της έρευνας δράσης και εφαρμόστηκεσε μαθητές Δημοτικού (Ε' & ΣΤ' τάξης) ανάμεσα σε δημοτικά σχολεία της Αττικήςκαι της Κρήτης. Επιπλέον, βασίστηκε στη μεθοδολογία της ΔιαδραστικήςΤηλεδιάσκεψης καθώς και στο μοντέλο της Συνδυαστικής Μάθησης (blendedlearning). Ο ερευνητής ήταν διδάσκων στο σχολείο της Αθήνας και άμεσαεμπλεκόμενος στη διαδικασία της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης. Ως προς τηνεφαρμογή της, πραγματοποιήθηκαν δύο Κύκλοι Τηλεδιασκέψεων, με τέσσεριςτηλεδιασκέψεις κάθε κύκλος, με συγκεκριμένο περιβαλλοντικό θέμα καισυγκεκριμένες δραστηριότητες, οι οποίες βασίστηκαν στον εποικοδομισμό, στηνομαδοσυνεργατική, στη μέθοδο Project. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ανάγκη για ένα παιδαγωγικό πλαίσιο το οποίονα στηρίζεται σε μεθοδολογικές προσεγγίσεις και περιεχόμενο με έντονη τηνκοινωνική αλληλεπίδραση-κοινωνική παρουσία, καθώς και να βασίζεται σεΠροηγμένες Μαθησιακές Τεχνολογίες είναι επιτακτική και οδηγεί σε μαθησιακέςκαι κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για το μαθητή του 21ουαιώνα.

PhD Thesis

Πολυμορφική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Social presence
Learning community
Social Sciences
Τηλεδιάσκεψη
Εκπαίδευση
Παιδαγωγική αξιοποίηση της τηλεδιάσκεψης
Pedagogical use of videoconferencing
Videoconference
Κοινότητα μάθησης
Constructivism
Εποικοδομισμός
Education
Κοινωνική παρουσία
Κοινωνικές Επιστήμες
Polymorphic distance learning


Greek

2012


University of Crete (UOC)
Πανεπιστήμιο Κρήτης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)