THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY AS IT APPEARS BY STUDYING THE ENTRANCE EXAMS FOR THE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1994 (EL)

ΟΙ ΑΝΙΣΩΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY AS IT APPEARS BY STUDYING THE ENTRANCE EXAMS FOR THE HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Kyridis, Argyrios
Κυρίδης, Αργύριος

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΙ Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΠΙΘΑΝΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ. ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ, ΛΟΙΠΟΝ, Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΜΕΛΕΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑΕΤΙΑ 1955-1985. Η ΣΥΝΔΙΑΣΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΑ ΕΞΗΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ ΑΝΙΣΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΜΕΙΩΤΙΚΕΣ-ΑΜΒΛΥΝΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ. ΑΚΟΜΑ, ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΕΛΑΧΙΣΤΑ, ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΙΣΩΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ.
THE AIM OF THIS DISSERTATION IS TO ESTIMATE THE AMPLITUDE OF EDUCATIONAL INEQUALITY IN GREECE AND TO IDENTIFY ITS BASIC CHARACTERISTICS. AT THE SAME TIME, WE TRY TO LOCATE A POSSIBLE CONNECTION BETWEEN THE ENTRANCE EXAMS AND THE EDUCATIONAL INEQUALITY. WE ATTEMPT THE INSPECTION OF THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY, BASED ON THE STATISTICAL DATA THAT CONCERN THE HIGHER EDUCATION USING PRIMARY STATISTICAL ELEMENTS, AS ALSO STATISTICAL MATERIAL DERIVED FROM THE GREEKAND FOREIGN LITERATURE. AT THE SAME TIME, WE STUDY THE ENTRANCE EXAMS THAT HAVE BEEN APPLIED THROUGH THE YEARS 1955-1985. THE COMBINED STUDY OF THE TWO ABOVE MENTIONED PARAMETERS LEAD US TO THE FOLLOWING CONCLUSIONS: THE EDUCATIONALINEQUALITY FOLLOWS THE DISPARITY OF THE GREEK SOCIAL FORMATION, THOUGH IT SHOWS A BLUNT DECREASING TENDENCY. LAST, THE ENTRANCE EXAMS DO NOT DETERMINE THE DEGREE OF THE GREEK EDUCATIONAL INEQUALITY, SO THE FUNCTION LEGITIMATING THE INEQUALITY PROCESSES OF THE PREVIOUS LEVELS OF THE PYRAMID OF THE EDUCATIONAL SYSTEM.

PhD Thesis

Ανισότητα
EXAMS
Social Sciences
Higher education
Education
ΑΕΙ
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Εξετάσεις
Inequality
Political Science


Ελληνική γλώσσα

1994


National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.