Constraining factors for students participation in recreation and sport programs at greek universities

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)

Ανασταλτικοί παράγοντες συμμετοχής των φοιτητών/τριών σε προγράμματα άθλησης και αναψυχής στα ελληνικά πανεπιστήμια
Constraining factors for students participation in recreation and sport programs at greek universities

Masmanidis, Theofilos
Μασμανίδης, Θεόφιλος

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η δημιουργία ενός έγκυρου και αξιόπιστου εργαλείου μέτρησης των αντιλαμβανόμενων ανασταλτικών παραγόντων από τους φοιτητές/τριες κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης για τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες άθλησης και αναψυχής στα ελληνικά πανεπιστήμια. Επιμέρους σκοποί της έρευνας ήταν: α) η διερεύνηση της επίδρασης των δημογραφικών χαρακτηριστικών, του τρόπου ζωής και των απόψεων των φοιτητών/τριων που αφορούν τον πανεπιστημιακό αθλητισμό, σε σχέση με τους μέσους όρους των αντιλαμβανόμενων ανασταλτικών παραγόντων, καθώς και του ποσοστού συμμετοχής στα προγράμματα άθλησης των ιδρυμάτων β) η παρουσίαση ενός πλαισίου πρακτικής παρέμβασης για την προβολή και προώθηση του πανεπιστημιακού αθλητισμού με την τμηματοποίηση των φοιτητών/τριων σε σχέση με τις αξίες που πιστεύουν γ) ο εντοπισμός και η αξιοποίηση των καθοδηγητών γνώμης. Το δείγμα της έρευνας απετέλεσαν 3041 φοιτητές/τριες από 7 ελληνικά πανεπιστήμια. Για τη δημιουργία του Ερωτηματολογίου Ανασταλτικών Παραγόντων στον Πανεπιστημιακό Αθλητισμό (ΕΑΠΠΑ) προηγήθηκαν δύο ποιοτικές και δύο ποσοτικές πιλοτικές έρευνες. Στο ερωτηματολόγιο της κύριας έρευνας συμπεριλήφθησαν ερωτήσεις σχετικές με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, τον τρόπο ζωής και τις απόψεις των φοιτητών/τριων, καθώς και δύο ακόμη ερωτηματολόγια. Για τη διερεύνηση των προσωπικών αξιών στις οποίες πιστεύουν οι φοιτητές/τριες χρησιμοποιήθηκε ως ερωτηματολόγιο η λίστα αξιών (List of Value-LOV) του Kahle (1983), ενώ για τον εντοπισμό των καθοδηγητών γνώμης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Flynn, Goldsmith & Eastman (1994). Από τη διερευνητική και επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση του (ΕΑΠΠΑ) προέκυψαν εννέα παράγοντες που ερμήνευαν το 69.75% της συνολικής διακύμανσης με δείκτη αξιοπιστίας Cronbach α = .76. Σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας αναδείχθηκε η χρονοαπόσταση. Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της εμφάνισης προγενέστερων ανασταλτικών παραγόντων στους φοιτητές/τριες. Το (ΕΑΠΠΑ) φαίνεται ότι είναι ένα έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο μέτρησης των ανασταλτικών παραγόντων. Οι φοιτητές/τριες που ακολουθούν υγιεινό τρόπο ζωής, έχουν καλύτερη πληροφόρηση, είναι ευχαριστημένοι από τον ελεύθερο χρόνο που τους προσφέρει το πανεπιστήμιο και οι άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες αντιλαμβάνονται κατά κανόνα μικρότερο βαθμό ανασταλτικών παραγόντων για τη συμμετοχή τους στην άθληση και συμμετέχουν σε μεγαλύτερη ποσοστιαία αναλογία στον πανεπιστημιακό αθλητισμό. Οι συμμετέχοντες και οι τακτικά συμμετέχοντες στον πανεπιστημιακό αθλητισμό αντιλαμβάνονται μικρότερο βαθμό ανασταλτικών παραγόντων σε σχέση με τους μη και ευκαιριακά συμμετέχοντες. Οι φοιτητές/τριες θεώρησαν χρήσιμη την ύπαρξη του πανεπιστημιακού αθλητισμού, ήταν πρόθυμοι να συμβάλουν οικονομικά για τη βελτίωση της ποιότητας των προγραμμάτων άθλησης και θα επέλεγαν το μάθημα της φυσικής αγωγής εάν υπήρχε ως προαιρετικό στο πρόγραμμα σπουδών τους. Με βάση τα αποτελέσματα της λίστας αξιών του Kahle, έγινε τμηματοποίηση των φοιτητών/τριων σύμφωνα με τις αξίες που πιστεύουν, ενώ με το ερωτηματολόγιο των Flynn, Goldsmith & Eastman εντοπίστηκαν οι καθοδηγητές γνώμης. Προτείνεται ένα πλαίσιο πρακτικής παρέμβασης στους φορείς διοίκησης των γραφείων φυσικής αγωγής, ώστε με βάση τις αξίες που πιστεύουν οι φοιτητές/τριες και την αξιοποίηση των καθοδηγητών γνώμης να αναπτύξουν πολιτικές προβολής και προώθησης των προγραμμάτων άθλησης και αναψυχής στα πανεπιστήμια.
The aim of the present research has been the establishment of a valid and reliable tool for the measurement of the constraints perceived by the students concerning their participation in campus recreational sports programs in the Greek universities. Secondary aims have also been: a) the examination of both the effects of the students’ demographics, life style and opinions within the framework of university sport, in relation to the average constraints, and their participation or not in the sport programs implemented by the universities; and b) the establishment of an applicable intervention framework for the promotion of university sport by means of students’ classification on the basis of their values c) the tracing and utilization the opinion leaders. The sample of the research consisted of 3041 students from 7 Greek universities. For the establishment the University Sport Constraints Questionnaire (USCQ), a couple of qualitative and a couple of quantitave pilot researches were previously conducted. The main research questionnaire also comprised some questions concerning the students’ demographics, life style and opinions, as well as two additional questionnaires. For the examination of the personal values accredited by the students, Kahle’s (1983) List of Value (LOV) has been used as a questionnaire; while for the tracing of opinion leaders, Flynn, Goldsmith & Eastman’s (1994) questionnaire has been used. The results of the exploratory and confirmatory factor analysis exhibited the presence of nine factors interpreting the 69.75% of the total fluctuation with a Cronbach validity index equal to α = .76. The most significant constraint affecting participation has been accessibility. The operation of the students’ antecedent constraints has also been significant. The USCQ seems to be a valid and reliable measurement tool. The students, who follow a healthy life style, are better informed and supported by a higher family income rate; as a rule they perceive lower level of constraints and thus exhibit a higher participation level in campus recreational sport programs. In addition, the participants and frequenters in campus recreational sport programs perceived lower level of constraints in comparison to non- or occasional participants. The students consider university sport expedient; they are minded to club with a view to improve the quality of the sport programs; and they would opt for the course of physical education, if it was included as an option in their syllabus. The students were divided according to their values on the basis of Kahle’s List of Value, while the opinion leaders have been traced on the basis of Flynn, Goldsmith & Eastman's questionnaire. An applicative intervention framework has been proposed to campus recreation administrators, so as – based on the students’ values and the exploitation of the opinion leaders – to develop promotion policies for the campus recreational sport programs.

PhD Thesis

Social Sciences
Other Social Sciences
Values
Συμμετέχοντες
Participants
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Αξίες
University sport
Καθοδηγητές γνώμης
Opinion leaders
Constraints
Ανασταλτικοί παράγοντες
Κοινωνικές Επιστήμες
Πανεπιστημιακός αθλητισμός


Ελληνική γλώσσα

2009


Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.