Evolution, prospective and typology of tourism in Greece with emphasis on sport tourism

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2009 (EN)

Τάσεις, προοπτικές και τυπολογία του τουρισμού στην Ελλάδα με έμφαση στον αθλητικό τουρισμό
Evolution, prospective and typology of tourism in Greece with emphasis on sport tourism

Yfantidou, Georgia
Υφαντίδου, Γεωργία

Cohen (1972), was one of the first researchers to suggest that tourists could be classified on the basis of similar observable behaviors. Gibson and Yiannakis (2002), addressed this issue by designing the Tourist Roles Preference Scale (TRPS) of 15 tourist roles, which provided a comprehensive classification of leisure tourists. The purpose of this study was to investigate the typology of tourist in Greece and to investigate sport tourism. The sample was consisted of 1675 tourists from 50 countries who visited Greece in summer 2007. The questionnaire was based on the TRPS and it was translated in Greek, German and Russian. The questionnaire consisted of 89 questions and it was distributed to the tourists at the departure area and the area after check-in at the Athens’ Eleftherios Venizelos airport, as well as at the Thessaloniki’s Macedonia airport. In order to establish the validity of the scale and to determine tourist roles the principal component analysis, multidimensional scaling, χ2 goodness of fit test (SPSS) and factorial analysis of correspondence SPAD were used. The results showed that the questionnaire TRPS could apply to Greece. In conclusion Sun Lover, Anthropologist, Archaeologist, Independent Mass Tourist and Escapist were found to be popular tourist roles in Greece, which means less visiting tourists of the other 10 roles described in the TRPS. A reason explaining this finding might be a non efficient marketing for tourism and a lack of organization for promoting new forms of tourism to those who are involved or would like to be involved with tourism in Greece. As far as Sport Tourists (ST) is concerned, three categories where revealed: the Active, the Extreme and the Outdoor Sport Tourist. The total of 15% of ST visiting Greece is considered to be not satisfactory enough, as other countries attract up to 40% of this category of tourists.
Ο Cohen (1972), ήταν ένας από τους πρώτους ερευνητές ο οποίος πρότεινε ότι οι τουρίστες θα μπορούσαν να ταξινομηθούν με βάση παρόμοιες παρατηρήσιμες συμπεριφορές. Οι Gibson και Yiannakis (2002), παρουσίασαν μια περιεκτική ταξινόμηση των τουριστών ελεύθερου χρόνου και σχεδίασαν την κλίμακα Tourist Role Preference Scale (TRPS) τουριστικής τυπολογίας 15 ρόλων. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την τυπολογία των τουριστών, που επισκέπτονται την Ελλάδα, καθώς και τον αθλητικό τουρισμό στη χώρα. Το δείγμα αποτελούνταν από 1675 τουρίστες από 50 χώρες, που επισκέφτηκαν την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2007. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ήταν βασισμένο στο TRPS και στην τελική μορφή του έγιναν κάποιες προσθήκες και τροποποιήσεις. Έπειτα, μεταφράστηκε στην ελληνική, γερμανική και ρωσική γλώσσα και αποτελούνταν από 89 ερωτήσεις. Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε τουρίστες στο χώρο των αναχωρήσεων και μετά τον έλεγχο (check-in), στους αερολιμένες Ελ.Βενιζέλος στην Αθήνα και Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Για να εξακριβωθεί η ισχύς της κλίμακας και να καθοριστούν οι τουριστικοί ρόλοι χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση κυρίων συνιστωσών, η πολυδιάστατη κλιμακοποίηση, το χ2 τεστ καλής προσαρμογής (SPSS) και η παραγοντική ανάλυση και η ανάλυση ταξινόμησης (SPAD). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το TRPS φαίνεται να είναι εφαρμόσιμο στη Ελλάδα. Συμπερασματικά, ο Εραστής του Ήλιου, ο Ανθρωπολόγος, ο Αρχαιολόγος, ο Ανεξάρτητος Μαζικός Τουρίστας και ο Φυγάς από την Πραγματικότητα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά, πράγμα που σημαίνει απώλεια τουριστών στις υπόλοιπες μορφές. Πιθανά ένας λόγος είναι το μη ικανοποιητικό μάρκετινγκ του τουριστικού προϊόντος και η έλλειψη οργάνωσης και προώθησης νέων μορφών τουρισμού σε αυτούς που απασχολούνται ή θα ήθελαν να απασχοληθούν με τον τουρισμό στην Ελλάδα. Όσον αφορά στον Αθλητικό Τουρίστα (ΑΤ) αποκαλύφθηκαν τρεις κατηγορίες: ο Ενεργός, ο Extreme και ο των Υπαιθρίων Δραστηριοτήτων. Το συνολικό ποσοστό 15% των ΑΤ κρίνεται ως μη ικανοποιητικό, διότι άλλες χώρες προσελκύουν έως και 40% αυτής της κατηγορίας.

PhD Thesis

Sport tourism
Social Sciences
Other Social Sciences
Τουριστική συμπεριφορά
Ρόλοι τουριστών
Τυπολογία
Αθλητικός τουρισμός
Ανάγκες τουριστών
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Tourist needs
Tourist roles
Tourist behavior
Κοινωνικές Επιστήμες
Typology


Greek

2009


Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)