The effect of job satisfaction in the quality of provided services in sport organizations: the role of empowerment and commitment

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

Η επίδραση της επαγγελματικής ικανοποίησης στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε αθλητικούς οργανισμούς: ο ρόλος της ενδυνάμωσης και της δέσμευσης
The effect of job satisfaction in the quality of provided services in sport organizations: the role of empowerment and commitment

Barlas, Achilleas
Μπάρλας, Αχιλλέας

Today, a number of professional sport clubs find themselves confronted with the frantic change and increasing competition. Point of major importance for the confrontation of existing situation constitutes the provision of quality services, with result a lot of sport clubs are forced to re-evaluate the base in which they manage their personnel. The satisfaction or the dissatisfaction, of the employees with their work, is catalytic factor of increase or reduction of provided services level. Points of specific attention constitute also the empowerment of employees and their commitment with the organization and occupation. The basic aim of present study was to examine the causal relations between the satisfaction, the empowerment, the commitment of employees and the perceived quality of services of sports fans of a professional sport club. The sample of research constituted 160 employees of Olympiakos Piraeus C.F.P. and 480 sports fans of the same sport club. For the study of job satisfaction the questionnaire of Employees Satisfaction Inventory (ESI) (Koustelios and Bagiatis, 1997) has been used. Respectively, for the measurement of empowerment the questionnaire of Spreitzer (1996) was used, while regarding the measurement of commitment with the organization and the profession, the questionnaire of Meyer, Allen, and Smith (1993) has been used. Finally, for the evaluation of perception of sports fans for the level of services, the SPORTSERV inventory (Theodorakis, Kambitsis, Laios, & Koustelios, 2001) has been used. The process of collection of data has taken place during two home games in season 2008-2009, while for the study between variables’ relations, structural equation models were used. The results elected the statistically important contribution of factor of job satisfaction named `Promotion' in the variability of perceived quality of services, and the contribution of empowerment factors `Meaning' and `Adequacy' in the variability of commitment. Regarding the results of study, sport club managers should invest in the empowerment of workers via the increase of entanglement and comprehension of particular personal objectives of each worker. The referred investment probably it leads to the creation of committed and loyal workers.
Στη σημερινή εποχή τα περισσότερα επαγγελματικά αθλητικά σωματεία βρίσκονται αντιμέτωπα με την οικονομική κρίση και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Σημείο ύψιστης σημασίας για την αντιμετώπιση της υπάρχουσας κατάστασης αποτελεί η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών από τους εργαζομένους. Eξ' αιτίας αυτού. πολλοί οργανισμοί αναγκάζονται να επαναξιολογήσουν τη βάση στην οποία διοικούν το προσωπικό τους. Η ικανοποίηση ή η δυσαρέσκεια, των εργαζομένων με την εργασία τους, είναι καταλυτικοί παράγοντες για την απόδοση των εργαζομένων. Σημεία δέουσας προσοχής αποτελούν επίσης η ενδυνάμωση των εργαζομένων και η δέσμευση τους με την επιχείρηση. Ο βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τις αιτιώδεις σχέσεις μεταξύ της ικανοποίησης, της ενδυνάμωσης, της δέσμευσης των εργαζόμενων και της αντιλαμβανόμενης ποιότητας υπηρεσιών των φιλάθλων ενός επαγγελματικού αθλητικού σωματείου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 160 εργαζόμενοι της Π.Α.Ε. Ολυμπιακός Σ.Φ.Π. και 480 φίλαθλοι του ίδιου σωματείου. Για τη μελέτη της ικανοποίησης των εργαζομένων χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Καταγραφής της Επαγγελματικής Ικανοποίησης (ESI) (Koustelios & Bagiatis, 1997). Αντίστοιχα, για την μέτρηση της ενδυνάμωσης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο της Spreitzer (1996) ενώ σε ότι αφορά τη μέτρηση της δέσμευσης με την επιχείρηση και το επάγγελμα, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Meyer, Allen, & Smith (1993). Τελος, για την αξιολόγηση της αντίληψης των φιλάθλων για το επίπεδο των παρεχoμένων υπηρεσιών του σωματείου χρησιμοποιήθηκε το όργανο μέτρησης SPORTSERV (Theodorakis, Kambitsis, Laios, & Koustelios, 2001). Η διαδικασία συλλογής δεδομένων πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια δυο εντός έδρας αναμετρήσεων για τη σεζόν 2008-2009 ενώ για τη μελέτη των σχέσεων, χρησιμοποιήθηκαν μοντέλα δομικών εξισώσεων. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη στατιστικά σημαντική συνεισφορά του παράγοντα της επαγγελματικής ικανοποίησης ‘Προαγωγή’ στην μεταβλητότητα της αντιλαμβανόμενης ποιότητα υπηρεσιών και των παραγόντων της ενδυνάμωσης ‘Νόημα’ και ‘Επάρκεια’ στην μεταβλητότητα της Δέσμευσης. Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης οι υπεύθυνοι των αθλητικών σωματείων θα ήταν χρήσιμο να επενδύσουν στην ενδυνάμωση των εργαζομένων μέσω της αύξησης της εμπλοκής καθώς της κατανόησης των ιδιαίτερων προσωπικών στόχων του κάθε εργαζόμενου. Η παραπάνω επένδυση πιθανώς να οδηγήσει στη δημιουργία δεσμευμένων και πιστών με την επιχείρηση εργαζομένων.

PhD Thesis

Economics and Business
Ενδυνάμωση
Social Sciences
Επαγγελματικός αθλητισμός
Επαγγελματική ικανοποίηση
Ποιότητα υπηρεσιών
Professional sport
Empowerment
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Δέσμευση
Sociology
Κοινωνικές Επιστήμες
Job satisfaction
Κοινωνιολογία
Commitment
Service quality


Ελληνική γλώσσα

2013


Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.