Σχέσεις οικογένειας και σχολείου: αντιλήψεις των μεταναστών γονέων για την εμπλοκή τους στην υποστήριξη της βασικής εκπαίδευσης των παιδιών και διαπολιτισμική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της Α/θμιας εκπαίδευσης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Relations between family and school: perceptions of immigrant parents for their involvement in supporting children's literacy and intercultural readiness of primary school teachers
Σχέσεις οικογένειας και σχολείου: αντιλήψεις των μεταναστών γονέων για την εμπλοκή τους στην υποστήριξη της βασικής εκπαίδευσης των παιδιών και διαπολιτισμική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της Α/θμιας εκπαίδευσης
Πολύζος, Γεώργιος
[…] Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας θα γίνει προσπάθεια να διερευνηθούν τα σημαντικότερα συστατικά της έννοιας της γονεϊκής εμπλοκής μέσα από τις αντιλήψεις μεταναστών γονέων και εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη βοήθεια που προσφέρεται από τους μετανάστες γονείς στη μελέτη στο σπίτι καθώς και στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Επιπρόσθετα θα διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν κατά τη γνώμη των μεταναστών γονέων τη σχολική επίδοση των παιδιών τους καθώς και ο βαθμός διαπολιτισμικής επάρκειας και ετοιμότητας των εκπαιδευτικών. Με την εισαγωγή του παιδιού σ’ ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα δημιουργείται αυτόματα ένα διπολικό σύστημα αγωγής (Μπρούζος, 1995). Στο σύστημα αυτό συμμετέχουν δύο ομάδες παιδαγωγών, οι οποίες προσπαθούν να ασκήσουν αγωγή στο παιδί. Από τη μια είναι οι γονείς, ως φυσικοί παιδαγωγοί και από την άλλοι οι εκπαιδευτικοί, ως επαγγελματίες εκπαιδευτικοί. Στην ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα το θέμα της συμμετοχής και συνεργασίας των γονέων έχει απασχολήσει ελάχιστα όλους όσοι εμπλέκονται με την εκπαιδευτική διαδικασία και διδασκαλία. Από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας η θέαση του προβλήματος της εμπλοκής των μεταναστών γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους γίνεται μονόπλευρα και κυρίως εξετάζονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών. Η σημαντικότητα της προτεινόμενης έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι εξετάζονται σε παράλληλο επίπεδο οι αντιλήψεις τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μεταναστών γονέων για τις κυριότερες μορφές γονεϊκής εμπλοκής. Έχοντας ως δεδομένο το γεγονός ότι ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων της χώρας μας έχει διαφοροποιηθεί στη σύνθεσή του εξαιτίας της σημαντικής από αριθμητική άποψη παρουσίας μαθητών από οικογένειες μεταναστών, η ανάληψη μιας τέτοιου είδους ερευνητικής προσπάθειας θα διαφωτίσει επιμέρους ζητήματα που άπτονται των ιδιαιτεροτήτων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός στο οποίο βασίζεται και μέρος της πρωτοτυπίας της. […]
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.