Σχέσεις οικογένειας και σχολείου: αντιλήψεις των μεταναστών γονέων για την εμπλοκή τους στην υποστήριξη της βασικής εκπαίδευσης των παιδιών και διαπολιτισμική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της Α/θμιας εκπαίδευσης

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2012 (EN)

Relations between family and school: perceptions of immigrant parents for their involvement in supporting children's literacy and intercultural readiness of primary school teachers
Σχέσεις οικογένειας και σχολείου: αντιλήψεις των μεταναστών γονέων για την εμπλοκή τους στην υποστήριξη της βασικής εκπαίδευσης των παιδιών και διαπολιτισμική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών της Α/θμιας εκπαίδευσης

Πολύζος, Γεώργιος

[…] Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας θα γίνει προσπάθεια να διερευνηθούν τα σημαντικότερα συστατικά της έννοιας της γονεϊκής εμπλοκής μέσα από τις αντιλήψεις μεταναστών γονέων και εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη βοήθεια που προσφέρεται από τους μετανάστες γονείς στη μελέτη στο σπίτι καθώς και στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς. Επιπρόσθετα θα διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν κατά τη γνώμη των μεταναστών γονέων τη σχολική επίδοση των παιδιών τους καθώς και ο βαθμός διαπολιτισμικής επάρκειας και ετοιμότητας των εκπαιδευτικών. Με την εισαγωγή του παιδιού σ’ ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα δημιουργείται αυτόματα ένα διπολικό σύστημα αγωγής (Μπρούζος, 1995). Στο σύστημα αυτό συμμετέχουν δύο ομάδες παιδαγωγών, οι οποίες προσπαθούν να ασκήσουν αγωγή στο παιδί. Από τη μια είναι οι γονείς, ως φυσικοί παιδαγωγοί και από την άλλοι οι εκπαιδευτικοί, ως επαγγελματίες εκπαιδευτικοί. Στην ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα το θέμα της συμμετοχής και συνεργασίας των γονέων έχει απασχολήσει ελάχιστα όλους όσοι εμπλέκονται με την εκπαιδευτική διαδικασία και διδασκαλία. Από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας η θέαση του προβλήματος της εμπλοκής των μεταναστών γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους γίνεται μονόπλευρα και κυρίως εξετάζονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών. Η σημαντικότητα της προτεινόμενης έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι εξετάζονται σε παράλληλο επίπεδο οι αντιλήψεις τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μεταναστών γονέων για τις κυριότερες μορφές γονεϊκής εμπλοκής. Έχοντας ως δεδομένο το γεγονός ότι ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων της χώρας μας έχει διαφοροποιηθεί στη σύνθεσή του εξαιτίας της σημαντικής από αριθμητική άποψη παρουσίας μαθητών από οικογένειες μεταναστών, η ανάληψη μιας τέτοιου είδους ερευνητικής προσπάθειας θα διαφωτίσει επιμέρους ζητήματα που άπτονται των ιδιαιτεροτήτων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός στο οποίο βασίζεται και μέρος της πρωτοτυπίας της. […]

PhD Thesis

Συνεργασία σχολείου οικογένειας
Σχολική επίδοση
Γονεϊκή εμπλοκή
Social Sciences
Other Social Sciences
Εκπαίδευση
Intercultural readiness
Πολιτισμική κοινωνία
Επικοινωνία
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
School achievement
Immigrant parents
Teachers
Διαπολιτισμική ετοιμότητα
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Μετανάστες γονείς
Parental Involvement
Εκπαιδευτικοί
Multicultural society
Collaboration family school
Communication


Greek

2012


University of Thessaly (UTH)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)