Concerto for guitar and full orchestra: concerto for classical guitar and full orchestra Homage to Leo Brouwer: the fugure of Leo Brouwer and his music for solo guitar - analysis of two representative works - presentation and analysis of the work concerto for classical guitar and full orchestra Homage to Leo Brouwer

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Η καλλιτεχνική μορφή του Leo Brouwer και η μουσική του για σόλο κιθάρα: αναλύσεις δύο αντιπροσωπευτικών έργων του: συνοπτική παρουσίαση και ανάλυση του έργου κονσέρτο για κλασική κιθάρα και μεγάλη συμφωνική ορχήστρα Homage to Leo Brouwer
Concerto for guitar and full orchestra: concerto for classical guitar and full orchestra Homage to Leo Brouwer: the fugure of Leo Brouwer and his music for solo guitar - analysis of two representative works - presentation and analysis of the work concerto for classical guitar and full orchestra Homage to Leo Brouwer

Χιζάρης, Κωνσταντίνος

Ο Leo Brouwer αποτελεί μια περίπτωση του οποίου το συνθετικό έργο διακρίνεται για την υψηλή καλλιτεχνική του αξία και ταυτόχρονα συνιστά ένα φάρο αναφοράς για το σημερινό συνθέτη με την εν γένει στάση του στην επικρατούσα πολυπολιτισμική πραγματικότητα. Στο 1ο μέρος του θεωρητικού υπομνήματος δίνεται το στίγμα του Κουβανού συνθέτη μέσα από το περιβάλλον στο οποίο έδρασε και τις επιρροές, μουσικές και εξωμουσικές, που αφομοίωσε στο καλλιτεχνικό του έργο. Με έμφαση στα έργα του για σόλο κιθάρα, επιχειρείται μια καταγραφή των στυλιστικών του χαρακτηριστικών με την ταυτόχρονη κατάτμηση της συνθετικής του δραστηριότητας σε τέσσερις (4) συνθετικές περιόδους. Στο 2ο μέρος λαμβάνει χώρα ανάλυση δύο αντιπροσωπευτικών έργων του, τα οποία είναι ήδη διεθνώς καθιερωμένα στο κιθαριστικό ρεπερτόριο: το Elogio de la Danza και το La Espiral Eterna από την πρώτη και δεύτερη συνθετική του περίοδο αντίστοιχα. Στο 3ο μέρος παρουσιάζεται μια συνοπτική ανάλυση του έργου μου “Κοντσέρτο για κλασική κιθάρα και μεγάλη συμφωνική ορχήστρα – Αφιερωμένο στον Leo Brouwer”. Γίνεται αναφορά στα μουσικοτεχνικά δεδομένα του έργου, στο μοτιβικό και συνηχητικό υλικό, στις συνθετικές τεχνικές, αλλά στις και ιδιαίτερες τεχνικές εκτέλεσης, όπου αυτές χρησιμοποιήθηκαν. Η καλλιτεχνική πρόθεση του γράφοντα ως συνθέτη, η οποία σχετίζεται άμεσα με το ίδιο το έργο και το ηχητικό του αποτέλεσμα, γίνεται αντιληπτή μέσα από την καταγραφή κάποιων σκέψεων και προβληματισμών αναφορικά με τη σχέση του δημιουργού με το παρελθόν, την αισθητική προοπτική του έργου και τέλος, τη λειτουργία της Τέχνης σε σχέση με το κοινωνικό σύνολο και την πραγματικότητα που το περιβάλλει.
Leo Brouwer is an artist whose compositional work stands out for its high artistic value and is also a beacon of reference for the current composer with his general stance in the prevailing multicultural reality. In the first part of this theoretical statement the profile of the Cuban composer is given through the environment in which he acted and through influences, musical and extra-musical, which he assimilated in his artistic work. With an emphasis on his works for solo guitar, a record of stylistic characteristics is attempted through a division of his compositional activity in four (4) compositional periods. The second part includes the analysis of two of his most representative works, which are already internationally established in the guitar repertoire: the Elogio de la Danza and the La Espiral Eterna from his first and second compositional period, respectively. In the third part there is a brief analysis of my work "Concerto for classical guitar and full orchestra - Homage to Leo Brouwer" including reference to music-technical data of the work, the pattern and sound material, the compositional techniques, but also the special techniques and execution, where used. The artistic intention of the writer as a composer, which is directly related to the work itself and its sound effect is perceived by recording some thoughts and reflections on the relationship of the author to the past, the aesthetic perspective of the work and finally, the function of Art in relation to society and the surrounding reality.

PhD Thesis

Κλασική κιθάρα
Leo Brouwer
Κονσέρτο
Κούβα
Humanities and the Arts
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Cuba
Concerto
Classical guitar
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Analysis
Ανάλυση
Λέο Μπράουερ
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες


Ελληνική γλώσσα

2012


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.