Leadership, politics and parties in cyberspace: multicriteria evaluation of partisan websites

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

2013 (EN)
Ηγεσία, πολιτική και κόμματα στον κυβερνοχώρο: πολυκριτηριακή αξιολόγηση και κατάταξη ιστότοπων πολιτικών κομμάτων
Leadership, politics and parties in cyberspace: multicriteria evaluation of partisan websites

Βυζιργιαννάκης, Δημήτριος
Vyzirgiannakis, Dimitrios

The research field of the interrelations between the internet and party politics has been the object of academic studies for the last fifteen years. The initial optimistic approaches of the early '90s have given their place to more realistic conclusions based on the now available empirical data. The general aim of this research is to analyze and evaluate the web presence of the Greek political parties through their own web sites. The specific research questions are: a) what are the specific characteristics and operational capabilities of the internet that are utilized by the Greek parties, and to what extent, b) what are the external driving factors that might explain different party performance on specific operational and functional areas and c) whether the findings of the aforementioned research questions support the normalization or the equalization theoretical approach.
Το ερευνητικό πεδίο της ανάλυσης της σχέσης του Διαδικτύου με την πολιτική και ειδικότερα τα πολιτικά κόμματα μετρά ήδη μία δεκαπενταετία ακαδημαϊκών αναλύσεων και οι πρώτες αισιόδοξες αναλύσεις και συμπεράσματα της δεκαετίας του 1990 για δραστικές επιδράσεις και μεταβολές στο τοπίο του πολιτικού ανταγωνισμού έδωσαν αργότερα τη θέση τους σε πιο ρεαλιστικές προσεγγίσεις βασισμένες σε εμπειρικά δεδομένα που ήταν πλέον διαθέσιμα. Γενικότερος στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση και η αξιολόγηση της διαδικτυακής παρουσίας του συνόλου των πολιτικών κομμάτων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μέσω των επίσημων δικτυακών τους τόπων. Οι τεχνολογίες και οι υπηρεσίες του Διαδικτύου, όπως πχ ο Παγκόσμιος Ιστός, έχουν πλέον περάσει στο στάδιο της τεχνολογικής ωριμότητας και είναι δεδομένο ότι κάθε κόμμα το οποίο δραστηριοποιείται στην Ελλάδα διαθέτει και το δικό του δικτυακό τόπο. Ταυτόχρονα, από την πλευρά της «ζήτησης», των πολιτών και της εκλογικής αγοράς, η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα, αν και απέχει από άλλες Δυτικές Δημοκρατίες, είναι τέτοιας έκτασης πλέον, ώστε η διαδικτυακή παρουσία των κομμάτων να είναι εν δυνάμει προσβάσιμη από το μεγαλύτερο μέρος των Ελλήνων πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο, στην προκείμενη έρευνα, τίθενται τα παρακάτω επιμέρους ερευνητικά ερωτήματα: α) ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ποιες οι λειτουργίες των δικτυακών τόπων που αξιοποιούν τα ελληνικά πολιτικά κόμματα αλλά και ποια παραμένουν αναξιοποίητα, και για ποιους λόγους, β) ποιες είναι οι εξωτερικές παράμετροι που επιδρούν και αιτιολογούν τις παραπάνω επιδόσεις, και γ) εάν τα ευρήματα που προκύπτουν από τα δύο προηγούμενα ερωτήματα υποστηρίζουν την κανονικοποιητική (normalization) ή την εξισωτική (equalization) θεωρία.

Διαδίκτυο
Πολιτικά κόμματα
Κομματική ηγεσία
Προσωποκεντρισμός
Internet
Partisan leadership
Partisan websites
Political parties

Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) (EL)
National Documentation Centre (EKT) (EN)

Greek

2013


University of Crete (UOC)
Πανεπιστήμιο Κρήτης

BY



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)