PEDAGOGICAL INTERVENTION IN THE FORMATION OF GEOMETRICAL SPACE CONCEPTS IN PRE-SCHOOL AGE CHILDREN

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1994 (EL)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
PEDAGOGICAL INTERVENTION IN THE FORMATION OF GEOMETRICAL SPACE CONCEPTS IN PRE-SCHOOL AGE CHILDREN

Πούλος, Ανδρέας

ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΠΡΟΒΟΛΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ - ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ: ΤΟΠΟΛΟΓΙΚΕΣ, ΠΡΟΒΟΛΙΚΕΣ, ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΕΣ, ΤΗΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ L. VYGOTSKY ΚΑΙ ΤΟΥ J. BRUNER, ΕΝΩ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙΣΗΜΑΣΙΑ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ J. PIAGET ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΝΟΙΩΝΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 32 ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΣΕ ΔΥΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΣΥΝΟΛΟ 29 ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ) ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ 19 ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΓΙΑΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ. ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΥΟΥΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΦΑΝΗΚΕ ΟΤΙ Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ. ΣΥΝΕΠΩΣ, ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΜΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΝΕΟ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
THE PEDAGOGICAL PROBLEM THAT IS THE STARTING POINT OF THIS DISSERATION IS THE LACK OF PROJECTIVE CONCEPTS NOT ONLY IN THE GREEK PROGRAM OF PRE-SCHOOL EDUCATION IN THE SEQUENCE: TOPOLOGICAL, PROJECTIVE, EUCLIDEAN CONCEPTS OF FAMILIARIZATION OF THE CHILDREN WITH GEOMETRICAL CONCEPTS. THE THEORETICAL BASE OF OUR RESEARCH IS THE WORK OF L.VYGOTSKY, AND J. BRUNER BUT A SPECIAL EMPHASIS WAS GIVEN TO THE J. PIAGET'S SCHOOL RESEARCHES FOR THE DEVELOPMENT OF CONCEPTIONS OF GEOMETRY AND SPACE IN CHILDREN. A PROGRAM OF 32 DIDACTICAL SITUATIONS, WHICH WAS APPLIED IN TWO KINDERGARDENS OF SALONICA (29 CHILDREN PRE-SCHOOL AGE) DURING A SCHOOL-YEAR. AT THE SAME TIME A SERIES OF 19 REPETITIVE EXPERIMENTS WAS APPLIED FOR THE STUDYING OF THE CHANGE OF PERCEPTION OF SUBJECTS AND THE IMPROVEMENT IN THEIR ABILITIES ON PROBLEMS THAT WANTED PERSPECTIVE PERCEPTION. THE RESULTS OF OUR RESEARCH POINTED THAT PRE-SCHOOL CHILDREN CAN- WITH THE INTERVETION OF ADULTS FROM SOME CONCEPTS OF PROJECTIVE SPACE AND THEY CAN SOLVE ANALOGOUS PROBLEMS. ALSO, THE PROGRAM OF INTERVETION SHOWED THAT A BETTER UNDERSTANDING OF THE GEOMETRICAL CONCEPTS IS ACHIEVED THOUGH THE GEOMETRICAL BODIES. CONSEQUENTLY, WE REINSTATE AN OLD PEDAGOGICAL PROPOSAL, BUT WE ENRICH IT FURTHERMORE WITH A NEW CONTENT.

PhD Thesis

Intervention
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Social Sciences
Pre-school education
Εκπαίδευση
PROJECTIVE SPACE
PEDAGOGY OF MATHEMATICS
GEOMETRICAL SPACE
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Παρέμβαση
Προσχολική αγωγή
ΠΡΟΒΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Ελληνική γλώσσα

1994


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.