Οι ζωγράφοι Μιχαήλ Πολυχρόνιος και Μιχαήλ Ελευθέριος από την Κρήτη: τα έργα τους στη Συρία και στο Λίβανο κατά το χρονικό διάστημα 1809-1821

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2013 (EL)

The painters Michail Polichronios and Michail Elephtherios of Crete: their works in Syria and Lebanon between 1809-1821
Οι ζωγράφοι Μιχαήλ Πολυχρόνιος και Μιχαήλ Ελευθέριος από την Κρήτη: τα έργα τους στη Συρία και στο Λίβανο κατά το χρονικό διάστημα 1809-1821

Fayad, Samir
Φαϊάντ, Σαμίρ

The goal of my work in this study is an attempt to point out on the painters with their works. The first painter is well known in Antioch Patriarchate and a little bit Greek despite that Mikhail Polikhronos Cretan is from Crete Island. The second painter was not known at all neither in Antioch Patriarchate nor in the Greek. The methodology that we follow in order to complete our topic is the following: In the first chapter: the investigation of the information was based on contemporary studies. Chapter II: is based entirely on historical references. Chapter III is based on references in ecclesiastical art and historical sources. Chapter IV: in our approach, we rely on references in ecclesiastical art. Chapter V: is based on the tradition in the ecclesiastical art. In order to enrich the characterization of icons, we have been used the references of the characterization of icons. This study prove that the information about the painters Mikhail Polikhronios and Mikhail Eleftherios is inaccurate. - The oldest work of the painter Mikhail Polikhronios is back to 1810, not to 1811. - The studies shows that the works do not only belong to Mikhail Polikhronios, but also to the painter Mikhail Eleftherios. - The two painters did not work with the oil painting technic, but with the soil colors mixed with yolk technic (avgutenbra). - In order to complete their works, the two painters asked for help from local assistants, and they also worked in more than two or three workshops. - It has been confirmed that there was another painter from Crete, named deacon Gideon. He used the same traditional technic, and he worked with the two painters. - From the writings that have been found on some of their works, some important historical information were discovered about churches and monasteries. - The painters used some local decorative elements, especially from Damascus houses. - It is also discovered that there are some faked icons that had the signature of the painter Mikhail Polikhronios while they belong to other painters.
Με την μελέτη μου επιχείρησα να αναδείξω τους δύο ζωγράφους και τα έργα τους. O πρώτος, ο Μιχαήλ Πολυχρόνιος, ήταν γνωστός στο Πατριαρχείο Αντιοχείας και λιγότερο στην Ελλάδα αν και καταγόταν από την Κρήτη. Ο δεύτερος ζωγράφος όμως, ο Μιχαήλ Ελευθέριος, ήταν άγνωστος τόσο στο Πατριαρχείο Αντιοχείας όσο και στον ελληνικό χώρο. Ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να αναδείξω ότι τα αποκαλυφθέντα έργα δεν ανάγονταν στο μόνο Μιχαήλ Πολυχρόνιο, αλλά και στο Μιχαήλ Ελευθέριο και ότι ο δεύτερος συνέβαλε εξίσου στην ανάπτυξη αυτών των έργων. Η μέθοδος που ακολουθήσαμε για την ανάπτυξη του θέματός μας είναι η εξής: στο πρώτο κεφάλαιο η διαπραγμάτευση βασίστηκε στις σχετικές σύγχρονες μελέτες. Το δεύτερο κεφάλαιο στηρίχτηκε αμιγώς στην ιστορική βιβλιογραφία. Το τρίτο κεφάλαιο εδράζεται στη βιβλιογραφία της εκκλησιαστικής τέχνης και ιστορικών πηγών. Η προσέγγιση του τέταρτου κεφαλαίου στηρίχθηκε αμιγώς στην βιβλιογραφία της εκκλησιαστικής τέχνης. Το πέμπτο κεφάλαιο βασίστηκε στην παράδοση της εκκλησιαστικής τέχνης. Για την ανάπτυξη του τμήματος της περιγραφής των εικόνων χρησιμοποιήθηκε σχετική με την περιγραφή των εικόνων βιβλιογραφία. Σ᾿ αυτή την έρευνα διαβεβαιώνονται τα εξής: - όλες η αναφερόμενες πληροφορίες για τους ζωγράφους Μιχαήλ Πολυχρόνιο και Μιχαήλ Ελευθέριο είναι ανακριβείς. - Το αρχαιότερο έργο του Μιχαήλ πολυχρονίου δεν χρονολογούταν το 1811, αλλά το 1810. - Το έργο που καταγράψαμε δεν ανήκει μόνο στο Μιχαήλ Πολυχρόνιο, αλλά και στο μάστορα Μιχαήλ Ελευθέριο. - Οι ζωγράφοι Μιχαήλ Πολυχρόνιος και Μιχαήλ Ελευθέριος δεν εργάστηκαν με την τεχνική της ελαιογραφίας, αλλά με τεχνική της αυγοτέμπερας. - Για την ολοκλήρωση του όλου έργου των ζωγράφων Πολυχρονίου και Μιχαήλ Ελευθερίου χρειάστηκε να προσλάβουν τοπικούς συνεργάτες και να ανοίξουν τουλάχιστον 2 με 3 εργαστήρια στη Σύρια και στο Λίβανο. - Διαβεβαιώθηκε επίσης ότι ένας τρίτος ζωγράφος με όνομα Γεδεών (ιεροδιάκονος) ανήκε στην ίδια τεχνική παράδοση και είχε συνεργαστεί εξίσου μαζί με τους δύο προαναφερόμενους ζωγράφους. - Από τις επιγραφές που βρέθηκαν πάνω σε κάποια έργα τους αποκαλύφτηκαν κάποιες σπουδαίες ιστορικές πληροφορίες για ναούς και μοναστήρια. - Οι εν λόγω ζωγράφοι χρησιμοποίησαν αρκετά τοπικά διακοσμητικά στοιχεία, ειδικά από τη Δαμασκό. - Αποκαλύφθηκαν κάποιες πλαστές εικόνες, οι οποίες φορούν την υπογραφή του Μιχαήλ Πολυχρονίου, ενώ ανήκουν εντελώς σε άλλους ζωγράφους.

PhD Thesis

Μιχαήλ Πολυχρόνιος
Κρης
Κορνάρος
Συρία
Kornaros
Humanities and the Arts
Μιχαήλ Ελευθέριος
Γεδεών
Syria
Lebanon
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Michail Elephtherios
Philosophy, Ethics and Religion
Kris
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Gedeon
Michail Polichronios
Λίβανος
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες


Ελληνική γλώσσα

2013


Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.