δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Κοινωνικές πορείες γυναικών από τη μειονότητα της Θράκης: ο ρόλος της εκπαίδευσης
Social trajectories of women of the minority in Thrace: the role of education
Ζωγραφάκη, Μαρία
Οι γυναίκες της έρευνάς μας προέρχονται από ένα μειονοτικό πληθυσμό, στον οποίο τα φαινόμενα σχολικής καθυστέρησης και διαρροής είναι ιδιαίτερα έντονα και το μορφωτικό επίπεδο εξαιρετικά χαμηλό. Παρά τις δυσκολίες, ωστόσο, κατάφεραν να ξεπεράσουν τα πολλαπλά εμπόδια που αντιμετώπιζαν και να ακολουθήσουν μια διαφορετική σχολική και κοινωνική πορεία. Οι βασικοί άξονες του ερευνητικού μας ενδιαφέροντος αφορούσαν τόσο στις «αιτίες», τους παράγοντες που ώθησαν τις συνομιλήτριές μας σε αυτές τις διαφορετικές επιλογές, όσο και στις «συνέπειες» των επιλογών αυτών, μέσα από τη διερεύνηση της σχέσης τους με την εργασία, την οικογένεια, τη θρησκεία και την εθνοτική υπαγωγή. Η διατριβή μας, λοιπόν, είχε στόχο να μελετήσει εξαιρέσεις και να αναδείξει πως κάποια εμπόδια συσσωρεύονται και αλληλοδιαπλέκονται αλλά και πως παρακάμπτονται και οδηγούν σε αλλαγές και νέες διευθετήσεις. Όπως φάνηκε από την ανάλυση, οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι συνομιλήτριές μας σχετίζονταν τόσο με τη μειονοτική υπαγωγή τους, όσο και με άλλες δύο καθοριστικές παραμέτρους, την κοινωνική τάξη και το κοινωνικό φύλο. […]
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.