THE DEVELOPMENT OF GYMNASTICS IN HIGH SCHOOL EDUCATION

 
This item is provided by the institution :

Repository :
National Archive of PhD Theses
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share



PhD thesis (EN)

1992 (EN)

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
THE DEVELOPMENT OF GYMNASTICS IN HIGH SCHOOL EDUCATION

Παρθύμος, Παναγιώτης

THIS RESEARCH REFERS TO THE PROBLEMS OF GYMNASTICS WHICH COME OUT IN THE SECONDARY (HIGH SCHOOL) EDUCATION AS WELL AS TO ITS CONTRIBUTION TO THE HUMAN BEING CONCERNING ITS BODY, MENTAL, SENTIMENTAL AND SOCIAL DEVELOPMENT. THE DIFFERENT RELIGIOUS BELIEFS AND ATTITUDES HOLD BACK THE SPREADING AND PRACTICING OF GYMNASTICS AND ATHLETISM THROUGHOUT EUROPE AND GREECE. THE DEVELOPMENT GYMNASTICAL SYSTEMS WERE CONSIDERED WRONG WHILE THE COMPETITION BETWEEN THE GERMAN AND SWEDISH SYSTEMS, LED TO THE SPREADING OF GYMNASTICS TO THE YOUTH. SOME EFFORTS FOR REFORMATION WERE MADE IN THE HELLENIC EDUCATIONAL SYSTEM BUT THEY WERE RESTRAINED BY THE LACK OF TEACHERS TEACHING EQUIPMENT, SCHEDULED MATERIAL AND OLD METHODS OF TEACHING. NOWADAYS GYMNASTICS IS NOT SATISFACTORILY TAUGHT TO THE SCHOOLS OF SECONDARY EDUCATION AND THE TEACHING PROGRAMMES ARE NOT FOLLOWED DUE TO THE BIG NUMBER OF STUDENTS IN EACH CLASS THE FEW HOURS OF TEACHING AND THE DISCONNECTION OF SCHOOLS WITH THE ATHLETIC CLUBS.
Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝΟΛΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΝΟΟΥΜΕΝΟΥ ΥΠΟ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ, ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ. ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΟΤΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΝΟΗΣΗΣ ΑΝΕΣΤΕΙΛΑΝ ΤΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΝΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΛΑΘΕΜΕΝΕΣ, ΕΝΩ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΣΟΥΗΔΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΧΕ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΣΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ. ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΕΚΡΟΥΣΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΗΡΧΑΙΟΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ. ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΝΩ ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΑ, ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΩΡΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ.

PhD Thesis

Social Sciences
High School education
Εκπαίδευση
SENTIMENTAL DEVELOPMENT
Ενόργανη γυμναστική
Διανοητική ανάπτυξη
Σωματική ανάπτυξη
Social development
BODY DEVELOPMENT
Education
MENTAL DEVELOPMENT
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνική ανάπτυξη
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗ
Gymnastics


Greek

1992


National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)