Αντιλήψεις και απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων απέναντι στο θεσμό συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2010 (EL)

Αντιλήψεις και απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων απέναντι στο θεσμό συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού

Τραχαλιός, Μιχαήλ

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Παπασταμάτης, Αδαμάντιος

Η εργασία αυτή φιλοδοξεί να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο θεσμό του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, αλλά και η οικονομική κρίση έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας. Από την άλλη, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στην προσπάθεια του να αφήσει σε όλους ανοικτή την πρόσβαση προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γίνεται πολύπλοκο και δύσκολο να κατανοηθεί από τους μαθητές και υποψήφιους φοιτητές. Παράλληλα, τα πτυχία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζουν μια θέση στην αγορά εργασίας. Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός (ΣΕΠ) μπορεί να απαντήσει σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, βοηθώντας τους μαθητές να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, να τους μάθει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, να τους εκπαιδεύσει στην αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών και να τους προετοιμάσει σχετικά με τη μετάβασή τους από το ένα επίπεδο εκπαίδευσης στο επόμενο. Παράλληλα, ο καθηγητής σύμβουλος ΣΕΠ προσπαθεί να στηρίξει τους μαθητές στις αποφάσεις τους στα κομβικά σημεία των επιλογών τους, στην εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ο διευθυντής παίζει καταλυτικό ρόλο στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και κατά συνέπεια στην εφαρμογή του θεσμού του ΣΕΠ, παρακινώντας και ενθαρρύνοντας τον καθηγητή σύμβουλο ΣΕΠ. Από την άλλη, οι απόψεις και αντιλήψεις του διευθυντή για την καλύτερη εφαρμογή του θεσμού πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Στην έρευνα που διενεργήθηκε στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται ότι οι διευθυντές είναι ευαισθητοποιημένοι στο θεσμό του ΣΕΠ, ζητούν την ίδρυση γραφείων ΣΕΠ σε κάθε σχολική μονάδα, προτείνουν την επέκταση εφαρμογής του θεσμού ΣΕΠ και στη Β’ και Γ’ Λυκείου, ενώ θέτουν το αίτημα της πολύμηνης επιμόρφωσης των ίδιων, όλων των εκπαιδευτικών, αλλά κυρίως των καθηγητών συμβούλων ΣΕΠ στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Διευθυντής σχολείου
Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός


Ελληνική γλώσσα

2010-04-16T07:30:28Z
2010


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.