Στρατηγικός σχεδιασμός πληροφοριακών συστημάτων εξωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2010 (EL)

Strategic information systems planning external evaluation of school.
Στρατηγικός σχεδιασμός πληροφοριακών συστημάτων εξωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας.

Κωνσταντινίδης, Νικόλαος

Μαυρίδης, Ιωάννης
Φουλήρας, Παναγιώτης
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)
Παπαρρίζος, Κωνσταντίνος
Γεωργιάδης, Χρήστος
Στειακάκης, Εμμανουήλ
Μάνθου, Βασιλική
Βλαχοπούλου, Μάρω

Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 240-264).
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
022/2010
Η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί σήμερα ζητούμενο για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συστημάτων των προηγμένων χωρών. Η συμβολή των πληροφοριακών συστημάτων μπορεί να αποδεδειχθεί σημαντική και σε αυτόν τον τομέα, εφόσον υπάρξουν ορθές προσεγγίσεις στον καθορισμό κατάλληλων στρατηγικών ανάπτυξης και λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων εκπαίδευσης και ειδικότερα των υποσυστημάτων αυτών, που θα εξυπηρετήσουν τους σκοπούς της αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Προκειμένου η αξιολόγηση, με την βοήθεια των πληροφοριακών συστημάτων, να συμβάλλει ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων της εκπαιδευτικής πολιτικής, κρίνεται ως απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη ενός αποτελεσματικού στρατηγικού σχεδιασμού. Η χρήση της μεθοδολογίας ευμετάβλητων συστημάτων ΕΣ, καθορίζει το στρατηγικό σχεδιασμό πληροφοριακών συστημάτων εξωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδος ΣΜ, γεγονός το οποίο αποτελεί και το αντικείμενο της διατριβής. Η ερευνητική διαδικασία αντιμετωπίζεται ως μια διμερής διαδικασία. Αρχικά, παρέχεται ένα μοντέλο για την προσέγγιση της αξιολόγησης σχολικής μονάδος, με βάση τις λεγόμενες ευμετάβλητες (Soft) προσεγγίσεις ΕΣ, το οποίο στη συνέχεια θα αποτελεί την βάση για τις λεγόμενες δύσκαμπτες (Hard) προσεγγίσεις στη δημιουργία ενός πληροφοριακού συστήματος εξωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδος. Με την πραγματοποίηση της ερευνητικής διαδικασίας καταγράφονται οι θέσεις και οι απόψεις αυτών οι όποιοι συμμετέχουν στις εκπαιδευτικές και διοικητικές διαδικασίες της σχολικής μονάδος και επιβεβαιώνουν την υιοθέτηση του προτεινομένου μοντέλου. Η ερευνητική εφαρμογή του μοντέλου παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα για βελτιώσεις και τροποποιήσεις της αρχικής μορφής του.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Μεθοδολογία εύκαμπτων συστημάτων
Εξωτερική αξιολόγηση σχολικής μονάδας
Στρατηγικός σχεδιασμός πληροφοριακών συστημάτων
Strategic information systems planning
External evaluation of school
Soft system methodology


Ελληνική γλώσσα

2010
2010-12-08T12:17:32Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.