The intercultural approach to education of students at the faculties of primary education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2011 (EL)

Η διαπολιτισμική προσέγγιση στην εκπαίδευση των φοιτητών των ΠΤΔΕ
The intercultural approach to education of students at the faculties of primary education

Χαρίτος, Βασίλειος Κ.

Γρίβα, Ελένη
Γουδήρας, Δημήτρης Β.
Πανταζής, Βασίλης
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής. (ΕΚΠ)
Τριλιανός, Θανάσης Α.
Σιπητάνου, Αθηνά
Δημάση, Μαρία Γ.

Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
The research interest of this thesis focuses on exploring the attitudes and perceptions of future teachers on intercultural curricula, as in a short time they will be asked to teach in a well-established multicultural school environment. With the new conditions that are created in schools in the recent years, there are now different problems and needs. Our aim is both to record students' needs at the end of their undergraduate studies, at the Departments of Primary Education, and to express opinions and proposals of the teachers themselves as far as it concerns the organization and content of the curricula with a multicultural perspective. The necessity of our work is also documented by the limited number of systematic research efforts that refer to all the teaching faculties and graduates of these departments. The methodological approach included the use of a questionnaire for final year students and of an interview for teachers specialized in the subjects of intercultural education. Qualitative and quantitative approaches were both used and combined together, for safer conclusions to be drawn. The independent use of both methods does not preclude the combination and joint analysis of the findings.
011/2011
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 255-280).
Το ερευνητικό ενδιαφέρον της παρούσας διατριβής εστιάζεται στη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των μελλοντικών δασκάλων σχετικά με το διαπολιτισμικό περιεχόμενο των σπουδών τους, καθώς σε σύντομο χρόνο θα κληθούν να διδάξουν σε ένα παγιωμένο πολυπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον. Με τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στα σχολεία τα τελευταία χρόνια, δημιουργούνται διαφορετικά προβλήματα και ανάγκες. Στοχεύουμε τόσο στην καταγραφή των αναγκών των φοιτητών που βρίσκονται στο τέλος των προπτυχιακών τους σπουδών, στα ΓΙΤΔΕ, όσο και στη διατύπωση απόψεων και προτάσεων των ιδίων και των διδασκόντων τους για την οργάνωση και το περιεχόμενο προγραμμάτων σπουδών με διαπολιτισμική προοπτική. Η αναγκαιότητα της εργασίας μας τεκμηριώνεται και από τον περιορισμένο αριθμό συστηματικών ερευνητικών προσπαθειών που να αναφέρονται στο σύνολο των παιδαγωγικών σχολών και στους τελειοφοίτους των τμημάτων αυτών. Η μεθοδολογική προσέγγιση περιελάμβανε τη χρήση του ερωτηματολογίου για τους τεταρτοετείς φοιτητές και τη συνέντευξη για τους διδάσκοντες τα γνωστικά αντικείμενα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκε παράλληλα και σε συνδυασμό η ποιοτική και η ποσοτική προσέγγιση για να έχουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα. Η ανεξάρτητη χρήση των δύο μεθόδων δεν απαγορεύει το συνδυασμό και την από κοινού ανάλυση των ευρημάτων.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Graduates of the Faculties of Primary Education
Διδάσκοντες
Intercultural competence
Διαπολιτισμική ικανότητα
Τελειόφοιτοι ΠΤΔΕ
Intercultural education
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Professors
Πολυπολιτισμική κοινωνία
Multicultural society


Ελληνική γλώσσα

2011
2011-06-03T11:07:22Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.